15.04.2016

Czym skorupka za młodu. Konkurs dla młodych

Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego przygotowała kampanię „Postawmy na młodych”. Maskotką akcji zostało JAJO. Dlaczego? Bo jest symbolem wykluwających się pomysłów i energii witalnej. Fundacja chce wraz z młodzieżą udowodnić, że Podlasie to KOKOsmiczne miejsce, pełne wyjątkowych osobowości.

Celem społecznym kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływ na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” tj.  racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.

Jeżeli wyobrazimy sobie naszą gospodarkę za 10-20 lat, to zobaczymy tam obecnych kilku- i nastolatków. To od nich w dużej mierze będzie zależał gospodarczy los regionu. Spróbujmy więc już teraz zaszczepić w nich ducha przedsiębiorczości.

Kampania potrwa do października. Swoim zasięgiem obejmuje województwo podlaskie. Celem realizowanych działań jest wspieranie rozwoju najmłodszych, zwłaszcza ich wiedzy, kreatywności, samodzielności. Wśród zaplanowanych zadań są zarówno te skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym, jak i dzieci szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Opisy Konkursów

Konkurs plastyczny (komiks): „Wspólna praca się opłaca”
Uczestnicy: uczniowie klas I-III szkół podstawowych.

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy ekonomicznej, zalet wspólnej pracy, racjonalnego gospodarowania, pobudzanie twórczej aktywności wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych.

Praca konkursowa powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu) i opowiadać o współpracy. Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka itp. Oceniane będą walory artystyczne, pomysłowość i oryginalność prac.

Konkurs plastyczny (komiks): „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”
Uczestnicy: uczniowie  klas IV-VI szkół podstawowych.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów klas IV-VI szkół podstawowych do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej. Uczniowie przygotowują indywidualną pracę plastyczną obrazującą ich pomysł na to, jak w przyszłości można zarobić pieniądze (przysłowiowy pierwszy milion, a tu - „tysiąc”).

Praca powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu). Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka, grafika komputerowa itp.

Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”
Uczestnicy: uczniowie gimnazjum.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów szkół gimnazjalnych do zastanowienia się nad pojęciem „sukcesu” i odpowiedzi na pytanie „Czym jest dla mnie sukces?”.

W ramach konkursu oceniane będą fotografie wykonane za pomocą aparatów fotograficznych, smartfonów i innych urządzeń audiowizualnych. Prace powinny obrazować „Sukces” - dowolnie rozumiany przez uczestnika konkursu.  

Konkurs na najlepszy spot telewizyjny: „Produkt z mojej okolicy”
Uczestnicy: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

W ramach konkursu oceniane będą filmy reklamowe (spoty) o czasie trwania do 1 minuty, których tematem jest reklama produktu/usługi wytwarzanych w okolicy zamieszkania uczestnika konkursu (produkty regionalne).

Więcej informacji na temat realizowanych działań można znaleźć na: www.postawmynamlodych.pl

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
09.04.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie