Wtorkowa, XLVI sesja Rady Gminy Suwałki była jedną z najspokojniejszych, jeśli nie najspokojniejszą w tej kadencji. I chociaż spotkali dwaj kandydaci w listopadowych wyborach: Tadeusz Chołko, obecny wójt i Maciej Suchocki, przewodniczący Rady Gminy, kandydat na wójta, to słownych utarczek nie było. Obrady zdominowały tematy drogowe.
O problemach na modernizowanej drodze krajowej 653, szalejących na niej kierowcach piratach, a także braku wyobraźni wykonawcy prac drogowych piszemy w innym miejscu.
Radni apelowali do obecnego na sali funkcjonariusza z Wydziału Ruchu Drogowego o objęcie kontrolą Wychodne-Poddubówek-Przebród, którą pomimo ustawionego znaku B-18 z cyfrą 10 w środku (zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 10 t.) jeżdżą 15-tonowe ciężarówki. Podobnie dzieje się na drodze Płociczno-Sobolewo-Krzywe oraz na drodze do Dubowa. W żadnym z tych trzech przypadków zarządca drogi nie wydał zezwolenia na poruszanie się po nich samochodów o większej masie całkowitej niż podana na ustawionym przy drodze znaku B-18.
Radni wyrazili zgodę na przekazanie z budżetu gminy 300.000 zł na przebudowę powiatowej drogi Okuniowiec-Nowa Wieś. Wniosek o dofinansowanie tej inwestycji w ramach rządowego programu tzw. schetynówek zamierza złożyć Starostwo Powiatowe w Suwałkach. Samo jednak nie jest w stanie zabezpieczyć środków na „udział własny” i dlatego o wsparcie zwróciło się do władz Gminy Suwałki. Jeżeli wniosek zostanie zaakceptowany 50 procent kosztu modernizacji tej drogi pokryją starostwo i gmina (po 25 proc.), a 50 proc. dofinansuje budżet państwa.
Czytaj też: Mandaty na szosie do Sejn. Winni kierowcy, ale i drogowcy