Niebawem w Suwałkach rusza nowy cykl warsztatów w Klubie Młodego Programisty (KMP). Zanim jednak zaczniemy regularne spotkania, zapraszamy na Dzień Otwarty.
Chcesz zobaczyć jak wyglądają zajęcia w Klubie? Może akurat szukasz pomysłu na dodatkowe zajęcia dla swojej pociechy? Przyjdźcie razem na Dzień Otwarty w suwalskim Klubie Młodego Programisty!
Roboty, tablety, maty do programowania, a do tego słodki poczęstunek - takie rzeczy tylko u nas! Przyjdź ze swoim dzieckiem i wspólnie przekonajcie się, że programowanie to frajda.
Widzimy się w środę – 3 września o godz. 17.
Suwałki, zapraszamy!
– Spotkania będą świetną okazją do porozmawiania z naszymi trenerami, poznania programu zajęć, a przede wszystkim do przekonania się, że programowanie jest dla każdego – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Podobnie jak na zajęcia, także na Dni Otwarte, zapraszamy całe rodziny z Suwałk i okolic – nie tylko dzieci, ale i rodziców – dodaje szef MC.
Co dla Was zaprogramowaliśmy? Kodowanie na macie, zajęcia z robotami dla najmłodszych, wieża z kubeczków i kubeczkowe sudoku, puzzle, kodowanie tras, a nawet… dyktando graficzne. Będzie się działo!
Aktywności przygotowaliśmy tak, abyście mogli dołączyć w dowolnym momencie. Co 25 minut będziemy startować z inną zabawą dla Waszych dzieci. Aby wziąć w nich udział wystarczy po prostu przyjść – nie ma zapisów. Jednak kto pierwszy, ten lepszy - w każdej aktywności będzie mogło wziąć udział maksymalnie 30 osób.
Brzmi dobrze? A to nie wszystko! Przygotowaliśmy też słodkości i to nie byle jakie. Ich motywem przewodnim będzie oczywiście programowanie.
Zapisz w kalendarzu
Już dziś zapiszcie sobie datę Dnia Otwartego w kalendarzu i nie zapomnijcie o nas…
3 września (wtorek) – Klub Młodego Programisty w Suwałkach
o start – godz. 17:00, zakończenie – godz. 20:00
o adres: Biblioteka Publiczna im. Marii Konopnickiej, ul. Emilii Plater 33a
Wiecie, że przyjdziecie? Dołączcie do naszego wydarzenia na Facebooku https://www.facebook.com/events/521313215297819/ i zaproście znajomych.
Wstąp do naszego Klubu
Kluby Młodego Programisty, czyli punkty warsztatowe z bezpłatną nauką programowania, działają od jesieni ubiegłego roku. Otworzyliśmy je w 16 miastach średniej wielkości – po jednym w każdym województwie.
Kluby Młodego Programisty – poza Suwałkami – działają także w Nysie, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Siedlcach, Kwidzynie, Jaworznie (do kwietnia 2019 r. Żorach), Ostrowcu Świętokrzyskim, Ełku, Gnieźnie i Stargardzie.
Do tej pory z naszych zajęć skorzystało już ponad 20 tysięcy uczestników, a to początek. Dopiero się rozpędzamy!
Zobacz film o KMP:
– Nasze zajęcia to nie tylko nauka połączona ze świetną zabawą. To przede wszystkim dowód na to, że aby zacząć przygodę z programowaniem nie musimy inwestować w drogi sprzęt komputerowy, czy informatyczne kursy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Pokazujemy dzieciakom i ich rodzicom, bo w naszych zajęciach mogą brać udział także i oni, że warto zacząć tę przygodę – dodaje szef MC. Co tydzień, o tej samej godzinie, pod okiem profesjonalnych trenerów, dzieci – wraz z rodzicami – poznają korzyści płynące z nauki programowania. Udział w warsztatach jest bezpłatny, a każdy cykl to 10 godzinnych spotkań, prowadzonych na czterech poziomach trudności. Zajęcia dopasowane są do wieku uczestników. Mamy dwie grupy wiekowe: dzieci z klas 1-3 i z klas 4-6. Już niebawem, na stronie https://klubmlodegoprogramisty.pl/ ruszy rejestracja na jesienną edycję zajęć. Więcej o naszych Klubach i Dniach Otwartych dowiecie się na Facebooku: https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/ oraz na stronie: www.koduj.gov.pl. ***
Kluby Młodego Programisty to element projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych KOMPETENCJI społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.