Kilka godzin po ogłoszeniu przetargu na 63-kilometrową ekspresówkę między Raczkami, a Szczuczynem na stronie białostockiej GDDKiA pojawiło się ogłoszenie o poszukiwaniach wykonawcy kolejnego etapu Via Baltiki. Tym razem chodzi o 24-kilometrowy nadgraniczny odcinek Suwałki - Budzisko.
- Oba zadania mają przewidziane dofinansowanie unijne w ramach unijnego projektu Łącząc Europę i mają być zrealizowane do końca 2020 roku - zapowiada Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Procedura przetargowa powinna potrwać kilkanaście miesięcy. Drogowcy najpierw zaprosili firmy do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu. Potem GDDKiA wybierze 20 z nich i zaproponuje złożenie konkretnych propozycji. Zamówienie otrzyma firma, która przedstawi nie tylko najtańszą ofertę, ale i najkrótszy termin zakończenia robót. Musi być on nie dłuższy niż 35 miesięcy, jednak nie krótszym niż 29 miesięcy. To kwartał dłużej niż na odcinku Raczki - Szczuczyn.
- Oprócz wykonawcy drogi ekspresowej do Budziska szukamy też firmy, która zbuduje druga jezdnię obwodnicy Szczuczyna - mówi Malinowski.
Sześciokilometrową objazdówkę Szczuczyna oddano do użytku w listopadzie. Choć o planach dwupasmowej Via Baltiki wiedziano od dawna, to zbudowano ją jako drogę jednopasmową. Po zakończeniu inwestycji prawa jezdnia będzie tam asfaltowa, a lewa z betonu.
(mkapu)
[15.04.2016] Via Baltica szybciej na południe niż na północ. Jest przetarg na trasę Raczki - Szczuczyn
[27.03.2016] Szlakiem obwodnicy Suwałk. Zobacz, jak tiry ominą miasto [wideo]
[11.03.2016] Budzisko obsłuży pasażerów? Powiat liczy, że drogowcy przejmą byłe przejście graniczne
[09.03.2016] Drogi pobiegną równolegle. Zobacz, jak wytyczono nadgraniczną Via Balticę
[20.01.2016] Obwodnica Suwałk nie będzie 2+1. Trzy pasy od Szczuczyna?