Urząd Miasta Suwałki ogłosił konkurs na mural. Autorzy najciekawszych projektów mogą liczyć na nagrody finansowe.
Do zamalowania jest ściana budynku przy ul. Noniewicza 81, o wymiarach 22 metry na 6,5 metra. Projekt muralu powinien spełniać kilka warunków. - Powinien zawierać elementy związane z tradycją i historią Suwałk oraz nawiązywać do życia współczesnych suwalczan. Obowiązkowo powinno również pojawić się w nim logo „Pogodnych Suwałk”. Ważnym kryterium oceny projektu będzie umiejętność zharmonizowania malowidła z otoczeniem – informuje Agnieszka Szyszko, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji suwalskiego ratusza.
W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie lub zespoły autorskie, które będą związane umową w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia. W odniesieniu do prac zespołowych warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wskazanie reprezentanta zespołu, upoważnionego do występowania w imieniu jego członków.
Zgłoszenie projektu jest bezpłatne. Uczestnicy mogą zgłosić do konkursu więcej niż jeden projekt, pamiętając, aby każdy projekt był dostarczony w oddzielnej kopercie. Projekty powinny być przedłożone na papierze lub folii na 2 planszach w formacie A3 oraz w formie elektronicznej na nośniku CD lub pamięci zewnętrznej USB w plikach w jednym z następujących formatów graficznych: TIFF/JPEG/GIF/PNG/PDF o minimalnym rozmiarze 2000 x 3000 pikseli. Projekt powinien się składać z dwóch części: wizualizacji muralu w skali ok. 1:75 oraz zwymiarowanego schematu kompozycyjnego malowidła. Do projektu należy załączyć Kartę zgłoszenia oraz kosztorys realizacji muralu. Na kopercie należy umieścić nagłówek Konkurs „Suwałki XXI wieku”.
Prace konkursowe wraz z dokładnie i czytelnie wypełnioną Kartą zgłoszenia i kosztorysem realizacji należy dostarczyć listownie, kurierem lub osobiście w nieprzekraczalnym terminie do 8 maja 2014 r. na adres: Wydział Kultury i Ochrony Zabytków, Urząd Miejski Suwałki, ul. A. Mickiewicza 1, 16–400 Suwałki (za datę dostarczenia przyjmuje się datę stempla pocztowego).
- W pierwszym etapie komisja konkursowa wybierze trzy projekty, z których najlepszy zostanie wyłoniony w głosowaniu internetowym w dniach 16 maja – 6 czerwca, przeprowadzonym na stronie www.um.suwalki.pl . Za zwycięzcę konkursu uznany zostanie autor projektu, który w głosowaniu internautów otrzyma największą liczbę głosów – informuje Szyszko.
Na autorów najlepszych propozycji czekają trzy nagrody pieniężne w wysokości 3000, 2000 i 1000 złotych.
Odsłonięcie muralu zaplanowano na 9 sierpnia podczas Dni Suwałk – Jarmarku Kamedulskiego.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 87 5635612, e-mail: aandrulewicz@um.suwalki.pl
Tutaj można pobrać Zarządzenie Prezydenta Miasta Suwałk w tej sprawie wraz z kartą zgłoszenia
http://um.suwalki.pl/wp-content/uploads/2014/04/Zarządzenie-1174-2014-konkurs-Mural.pdf