Jak informuje Starostwo Powiatowe w Suwałkach, do Powiatowego Rzecznika Konsumentów docierają sygnały dotyczące działalności podmiotów oferujących elektronikę: bestcena.pl oraz dragonist.pl. Dotyczą stosowania niedozwolonych postanowień umownych oraz możliwości wprowadzania w błąd co do charakteru zawieranej umowy – czyli wynajęcia sprzętu elektronicznego, a nie sprzedaży.
Sprzedawcami są w tych przypadkach podmioty mające siedzibę w Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Oferują m.in. najem telefonów zamiast zawierać umowę sprzedaży z konsumentem.
W przypadku najmu konsument stanie się właścicielem telefonu dopiero, gdy zdecyduje się go wykupić. Problem pojawia się, kiedy sprzęt zostanie uszkodzony lub skradziony, gdyż nie wiadomo jak zachowa się wtedy firma wynajmująca. Należy dokładnie zapoznać się z regulaminem przed złożeniem zamówienia i uważnie czytać informacje pojawiające się podczas zakupu. Naszą uwagę powinny wzbudzić informacje o tym, że konsument staje się np. „najemcą” telefonu lub płaci „czynsz”, a nie uiszcza cenę zakupu.