W miniony weekend w Suwałkach odbyła się akcja Młodzieży Wszechpolskiej "Kupuj Polskie". Zorganizowało ją niedawno reaktywowane koło Młodzieży Wszechpolskiej.
W sobotę odbyło się kolejne spotkanie formacyjne Młodzieży Wszechpolskiej. Gościem specjalnym był Zbigniew Narski - kombatant II Wojny Światowej i Powstania Warszawskiego.
W niedzielÄ™ zostaÅ‚a również przeprowadzona cykliczna akcja "Kupuj Polskie", organizowana przez MÅ‚odzież WszechpolskÄ… w caÅ‚ym kraju. W ramach akcji Wszechpolacy promujÄ… postawÄ™ patriotyzmu konsumenckiego, zwÅ‚aszcza w okresie Å›wiÄ…tecznych zakupów. W SuwaÅ‚kach akcja odbyÅ‚a siÄ™ w poÅ‚udnie na Placu Marii Konopnickiej, gdzie po konferencji prasowej rozdawane byÅ‚y ulotki i plakaty.
- To ważne, aby w Å›wiecie nieograniczonej podaży klienci umieli kupować Å›wiadomie, odróżniajÄ…c produkty rodzimych od zagranicznych producentów. Dlaczego? Ponieważ kupujÄ…c polskie produkty napÄ™dzamy wÅ‚asnÄ… gospodarkÄ™, pozwalamy bogacić siÄ™ rodzimym przedsiÄ™biorcom i tworzymy nowe miejsce pracy - czyli przyczyniamy siÄ™ do wzrostu gospodarczego kraju. KupujÄ…c polskie produkty tworzymy obieg zamkniÄ™ty zÅ‚otówki – przekonuje Bartosz SokoÅ‚owski, prezes biaÅ‚ostockiej MÅ‚odzieży Wszechpolskiej.
Jak zatem odróżnić polskie produkty poÅ›ród setek marek na sklepowych póÅ‚kach? Wbrew pozorom nie jest to trudne! Istnieje aplikacja "POLA", która umożliwia okreÅ›lenie udziaÅ‚u polskiego kapitaÅ‚u w danym produkcie. Wystarczy poÅ‚Ä…czenie z internetem i zeskanowanie kodu kreskowego.
- Pola informuje czy dana firma produkuje w Polsce, gdzie prowadzi badania swoich produktów, czy jest zarejestrowana w Polsce oraz okreÅ›la czy dana firma nie stanowi części zagranicznego koncernu. AplikacjÄ™ można pobrać za darmo. To wygodne rozwiÄ…zanie dla Å›wiadomego konsumenta – wyjaÅ›nia SokoÅ‚owski.