26.09.2024

Logo Suwałk z Misiem Uśmichem zostaje bez zmian. Niepotrzebne wydatki

Urząd Miejski poinformował o wynikach konsultacji społecznych, do których przedstawił cztery propozycje Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki.

Do urny w holu ratusza głosy wrzuciło 3 mieszkańców, a 204 wyraziło swoje zdanie przez internet.

Zdecydowanie – 153 głosy- wygrała Propozycja nr 1, czyli przygotowana własnymi siłami  Urzędu Miejskiego modyfikacja systemu identyfikacji z logo w postaci Misia Uśmicha.

Tylko 29 głosów padło na Propozycję nr 2 z logo w kształcie litery „S”. Właśnie ta propozycji zawiera system, który władze Suwałk wprowadziły bez społecznych konsultacji w lutym tego roku, w przededniu samorządowej kampanii wyborczej i po ostrej krytyce już nazajutrz się z tej decyzji wycofały. Hasłem „oddajcie nam Misia Uśmicha” Suwałki i cała Polska przejmowały się pewnie ze dwa tygodnie, a temat wydatkowania publicznych pieniędzy był wałkowany przez różne ugrupowania aż do kwietniowych wyborów (patrz zdjęcie).

Za ten odrzucony w końcu System Identyfikacji Wizualnej (z Księgą Znaku oraz Szablonami Materiałów wraz z Księgą Marki), wyniósł i jeszcze dwie propozycje (9 i 16 głosów) miasto, jak informowało, zapłaciło firmie Rio Creativo 48 tys. zł.

- Suwałki świadomie podeszły do tematu przebudowy swojego wizerunku. Powstała szeroka grupa ds. strategii, która po wielomiesięcznym procesie wypracowała założenia dotyczące marki miasta i kierunków jej promocji. My zostaliśmy poproszeni o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej osadzonej na tych fundamentach. Zaproponowaliśmy trzy wizualne kierunki, które zostały szeroko przedyskutowane. Wybraną koncepcję mocno przepracowaliśmy i dostosowaliśmy do konkretnych wymogów klienta. Nasze wszelkie wątpliwości były rozwiewane przekonaniem i pewnością zgłaszanych uwag. To dawało nadzieję na świadome i konsekwentne wdrożenie. Ale stało się inaczej. Po zderzeniu się z krytyką Miasto z niezrozumiałych z naszej perspektywy powodów wycofało się z wdrożenia wszelkich zmian. Nie dało szansy obronić się własnej pracy i przyjętym założeniom, które tak pielęgnowane były na wszystkich dotychczasowych etapach. Szkoda, bo Suwałki mają wiele do zaoferowania i nie mają powodów do kompleksów – skomentowało Rio Creativo jeszcze w lutym na swojej stronie internetowej.

Po przeprowadzonych od 9 do 23 września konsultacjach, którymi zainteresowało się 207 mieszkańców, zostajemy więc przy systemie wprowadzonym w 2011 roku, który został zmodyfikowany.

Wojciech Drażba

Fot. Archiwum Suwalki24.pl

 

[09.09.2024] Suwałki. Miś Uśmich zostaje na zawsze, a system identyfikacji wyłonią mieszkańcy

 

Propozycja nr 1

To aktualnie obowiązujący system, który w tej opcji otrzymał nowe funkcjonalności. Dotychczas logotyp mógł być używany tylko na białym tle, co bardzo ograniczało jego praktyczne wykorzystanie. Tu widzimy przykłady rozwiązań, które dają możliwość wykorzystywania tej propozycji na wielu różnych kolorach. Rozwiązanie dopuszcza również zmianę koloru fontu, w zależności od koloru tła na jakim występuje. Kolejna zmiana to możliwość używania oddzielnie składowych znaku. Zarówno sygnet jak również słowa „Pogodne” oraz „Suwałki” mogą funkcjonować osobno, co do tej pory nie było możliwe. Dzięki temu możliwym będzie lepsze dopasowanie odpowiedniej części znaku do tematyki materiału, na którym będzie on występować. 






udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
09.27.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie