Urząd Miejski poinformował o wynikach konsultacji społecznych, do których przedstawił cztery propozycje Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki.
Do urny w holu ratusza głosy wrzuciło 3 mieszkańców, a 204 wyraziło swoje zdanie przez internet.
Zdecydowanie – 153 głosy- wygrała Propozycja nr 1, czyli przygotowana własnymi siłami Urzędu Miejskiego modyfikacja systemu identyfikacji z logo w postaci Misia Uśmicha.
Tylko 29 głosów padło na Propozycję nr 2 z logo w kształcie litery „S”. Właśnie ta propozycji zawiera system, który władze Suwałk wprowadziły bez społecznych konsultacji w lutym tego roku, w przededniu samorządowej kampanii wyborczej i po ostrej krytyce już nazajutrz się z tej decyzji wycofały. Hasłem „oddajcie nam Misia Uśmicha” Suwałki i cała Polska przejmowały się pewnie ze dwa tygodnie, a temat wydatkowania publicznych pieniędzy był wałkowany przez różne ugrupowania aż do kwietniowych wyborów (patrz zdjęcie).
Za ten odrzucony w końcu System Identyfikacji Wizualnej (z Księgą Znaku oraz Szablonami Materiałów wraz z Księgą Marki), wyniósł i jeszcze dwie propozycje (9 i 16 głosów) miasto, jak informowało, zapłaciło firmie Rio Creativo 48 tys. zł.
- Suwałki świadomie podeszły do tematu przebudowy swojego wizerunku. Powstała szeroka grupa ds. strategii, która po wielomiesięcznym procesie wypracowała założenia dotyczące marki miasta i kierunków jej promocji. My zostaliśmy poproszeni o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej osadzonej na tych fundamentach. Zaproponowaliśmy trzy wizualne kierunki, które zostały szeroko przedyskutowane. Wybraną koncepcję mocno przepracowaliśmy i dostosowaliśmy do konkretnych wymogów klienta. Nasze wszelkie wątpliwości były rozwiewane przekonaniem i pewnością zgłaszanych uwag. To dawało nadzieję na świadome i konsekwentne wdrożenie. Ale stało się inaczej. Po zderzeniu się z krytyką Miasto z niezrozumiałych z naszej perspektywy powodów wycofało się z wdrożenia wszelkich zmian. Nie dało szansy obronić się własnej pracy i przyjętym założeniom, które tak pielęgnowane były na wszystkich dotychczasowych etapach. Szkoda, bo Suwałki mają wiele do zaoferowania i nie mają powodów do kompleksów – skomentowało Rio Creativo jeszcze w lutym na swojej stronie internetowej.
Po przeprowadzonych od 9 do 23 września konsultacjach, którymi zainteresowało się 207 mieszkańców, zostajemy więc przy systemie wprowadzonym w 2011 roku, który został zmodyfikowany.
Wojciech Drażba
Fot. Archiwum Suwalki24.pl
[22.02.2024] Wybuchła afera Misia Uśmicha i temat wyborczy. Prezydent wycofał się ze zmiany logo Suwałk
[09.09.2024] Suwałki. Miś Uśmich zostaje na zawsze, a system identyfikacji wyłonią mieszkańcy