28-letni mieszkaniec powiatu suwalskiego został oszukany przez rzekomego pracownika banku. Mężczyzna poprzez zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji, dał dostęp oszustowi do swojego konta.
Jak się okazało, stracił oszczędności, a na jego dane został zaciągnięty kredyt. Pokrzywdzony stracił w sumie 92 tysiące złotych.
W miniony piÄ…tek na telefon komórkowy 28-latka zadzwoniÅ‚ mężczyzna podajÄ…cy siÄ™ za pracownika banku. PoinformowaÅ‚, że ktoÅ› próbowaÅ‚ wypÅ‚acić pieniÄ…dze z jego konta przy użyciu karty i mogÅ‚a to być "operacja hakerska".
Oszust poleciÅ‚ mężczyźnie zainstalować w telefonie aplikacjÄ™, która bÄ™dzie chronić przed utratÄ… oszczÄ™dnoÅ›ci. DziÄ™ki aplikacji mężczyzna zdobyÅ‚ dane do konta 28-latka i wypÅ‚aciÅ‚ zgromadzone na nim ponad 46 tysiÄ™cy zÅ‚otych.
Niestety mężczyzna wykonał kolejne instrukcje "konsultanta banku", w efekcie czego na dane 28-latka został zaciągnięty szybki kredyt. Pokrzywdzony stracił w sumie 92 tysiące złotych.
Kiedy mężczyzna zorientowaÅ‚ siÄ™, że mógÅ‚ jednak paść ofiarÄ… oszustwa o caÅ‚ej sytuacji poinformowaÅ‚ suwalskich mundurowych.
Policjanci apelujÄ… o ostrożność i rozsÄ…dek. Nikomu nie należy udostÄ™pniać danych do logowania na konta bankowe. OszuÅ›ci wykorzystujÄ… różne metody. Kradzież pieniÄ™dzy odbywa siÄ™ "na oczach" pokrzywdzonych i z ich udziaÅ‚em.
PrzestÄ™pcy najpierw skÅ‚aniajÄ… ofiarÄ™ do zainstalowania programu zdalnej obsÅ‚ugi urzÄ…dzenia z dostÄ™pem do bankowoÅ›ci elektronicznej, a potem polecajÄ…, by zalogowaÅ‚a siÄ™ do swojego konta. W ten sposób oszuÅ›ci uzyskujÄ… dostÄ™p do loginu i hasÅ‚a.
ŹródÅ‚o: KMP SuwaÅ‚ki
Fot. ilustracyjne