Zamiast planowanego deficytu w kwocie ponad 2 mln zł, rok 2012 Gmina Suwałki zamknęła nadwyżką sięgającą niemal 200 tys. zł. O dobrej sytuacji finansowej gminy świadczą wskaźniki spłaty długu wynoszący 8,44 proc. dochodów budżetowych (dopuszczalny 15 proc.) i zadłużenia - 17,79 proc. (dop. 60 proc.).
Nic zatem dziwnego, że Rada Gminy Suwałki, 12 głosami za, przy 2 wstrzymujących się, udzieliła wójtowi Tadeuszowi Chołko absolutorium za wykonanie budżetu w roku 2012.
Mówi Tadeusz Chołko, wójt gm. Suwałki:
{play}http://www.tmockun.domenyhosting.pl/tmockun/radio/2013/ch_absolut.mp3{/play}
Dochody gminy w roku 2012, po korektach, zamknęły się ostatecznie kwotą 25.855.569 zł (98,81 proc. planowych), a wydatki - 25.667.417 zł (90,99 proc. planu). Nadwyżka budżetowa wyniosła zatem 188.151 zł.
Najwięcej pieniędzy do kasy gminy wpłynęło z podatku PIT i CIT oraz subwencji zadaniowej i ogólnej (łącznie ponad 40 proc.). Dodajmy, że na inwestycje gminne ze środków unijnych udało się pozyskać prawie 5 milionów złotych.
Na 31.12.2012 r zadłużenie gminy wynosiło 4.601.658 zł.
Uwag do sprawozdania wójta z realizacji budżetu za rok 2012 nie wniosły Regionalna Izba Obrachunkowa raz Komisja Rewizyjna Rady Gminy Suwałki. Zarówno RIO, jak i Komisja były za udzieleniem wójtowi absolutorium. Tak też głosowali radni. Z 14 obecnych na sesji 12 poparło wniosek o udzielenie absolutorium a 2 wstrzymało się do głosu.
- Tak dobry wynik finansowy gminy uzyskany w roku ubiegłym to nie tylko moja zasługa - mówił Tadeusz Chołko, wójt gminy Suwałki. - To efekt bardzo dobrze układającej się współpracy z panią skarbnik, pracownikami gminy, radnymi i sołtysami. I za tę współpracę, a także udzielone absolutorium wszystkim serdecznie dziękuję.