30.07.2015

Nielogiczna dziura w Rail Baltice. Olsztyński poseł upomniał się suwalską kolej

Kluczowy odcinek Rail Baltiki na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego zajął 144 pozycję. Trzecie miejsce od końca zaniepokoiło olsztyńskiego posła Tadeusza Iwińskiego. Polityk SLD zaprezentował dokumenty, gdzie resort transportu zapewniał go, że budowa trasy Białystok-Ełk-Suwałki jest niemal pewna.

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku wszedł w fazę ostatnich konsultacji. Z projektu dokumentu wynika jednak, że suwalski odcinek Rail Baltiki nie powstanie w co najmniej przez dziesięć najbliższych lat. Łącznie na liście widnieje 146 pozycji. Trasa Białystok – Ełk – Suwałki zajmuje 144 miejsce. Od listy podstawowej dzieli ją kilkadziesiąt innych inwestycji.

Takie potraktowanie niezwykle ważnej nie tylko dla Suwałk, ale i krajów bałtyckich inwestycji zdziwiło Tadeusza Iwińskiego. Polityk Sojuszu Lewicy Demokratycznej o Rail Baltikę pytał ministerstwo dwukrotnie.

- W odpowiedzi na moje dwie poprzednie interwencje deklarowano coś innego. Znalazło się tam sformułowanie, że roboty budowlane planuje się na lata 2017-2020. Padły też zapewnienia, że wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na studium wykonalności projektu – mówi olsztyński poseł.

Spoglądając w stronę sąsiedniego województwa zauważa też, że umieszczenie projektu dokończenia polskiego odcinka Rail Baltiki na liście rezerwowej skutkowało będzie odłożeniem go na czas bliżej niekreślony.

- Jak najszybsza realizacja akurat tego projektu stanowi logiczną konsekwencję prowadzonych prac modernizacyjnych w związku z budową połączenia kolejowego z państwami nadbałtyckimi – podkreśla Iwiński.

Plan kolejowy uderza również w inne kluczowe dla miasta połączenie. Na liście rezerwowej znalazła się bowiem elektryfikacja odcinka Ełk-Korsze. Realizacja tej  inwestycji pomogłaby skomunikować Suwałki z Olsztynem i Gdańskiem.

(mkapu)

[22.07.2015] Suwałki kolejową czarną dziurą? Rail Baltica zamyka listę rezerwową

[18.07.2014] Suwałki wciąż wykluczone kolejowo

[22.04.2014] Nie będzie szybkiej kolei przez Suwałki

[06.03.2014] Komunikacyjne gwarancje posłów

[19.02.2014] Litwini pytają nas o Rail Baltikę

[06.02.2014] Rail Baltica tylko do Białegostoku?

[05.02.2014] Moglibyśmy mieć taki dworzec [wizualizacja]

udostępnij na fabebook
01.08.2015, 15:35:01

nick*

Tak dla odmiany radzą sobie maleńkie Kraje Bałtyckie.: http://przegladbaltycki.pl/986,rail-baltica-kolej-na-integracje.html W odróżnieniu od zacofanej PKP PLK inwestycja na terytorium Litwy jest zaawansowana w ok. 90%, magistrala jest dwutorowa, w pełni zelektryfikowana, przystosowana jest do Vmax=240 km/h w odróżnieniu od biedackiej Vmax=160 km/h na odcinku stolyca - Białystok i planowanej biedackiej jednotorówki z Białegostoku przez Ełk, Olecko i Suwałki do granicy państwowej z żenującą, biedacką Vmax= 120 km/h.

30.07.2015, 16:38:04

Mieszkaniec

I dalej będziemy Polską B, a nawet C. Niech sz.p. Kopacz wybierze się pociągiem do Suwałk, a nie jeździ "Pierdolino". Może wprowadzą u nas parowe lokomotywy i puszczą więcej mostów energetycznych 400kV...

Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
11.25.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie