27.11.2013

PKP wybrało lokalizację nowego dworca

Kolejowe władze wreszcie określiły miejsce budowy nowego dworca i przebiegu przez miasto trasy Rail Baltica. Z dwóch proponowanych przez miasto lokalizacji: działki pomiędzy ulicami Utrata i Staniszewskiego oraz tereny pomiędzy torami a byłymi Zakładami Płyt Wiórowych kolej wybrała to drugie miejsce (na fot. po prawej stronie od łuku torów).

- Wcześniej PKP starały się przeforsować lokalizację dworca pomiędzy osiedlem Klasztorna, a ogrodem działkowym – mówi Łukasz Kurzyna, zastępca prezydenta Suwałk. – Naszym zdaniem byłaby to zła lokalizacja, bowiem ze względu właśnie na osiedle byłyby problemy z drogowym skomunikowaniem dworca z miastem. Ostatecznie władze kolejowe podzieliły nasze zdanie i podjęły decyzję o lokalizacji nowego dworca, przelotowego, na działkach w pobliżu byłych płyt wiórowych. Określiły też precyzyjnie przebieg linii kolejowej w tej części miasta, wskazały numery działek, jakie chcą zostawić po zbudowaniu Rail Baltiki.

Już teraz kolejarze proponują władzom Suwałk odkupienie zabytkowego dworca oraz kilku działek z budynkami mieszkalnymi.
- Nie jesteśmy zainteresowani odkupieniem od PKP dworca i działek z budynkami mieszkalnymi, ale, i tego nie mogę wykluczyć, że w jakiejś innej formie obiekt ten i działki zostaną w końcu nam przekazane – dodaje prezydent Kurzyna.
W przyszłości zlikwidowana będzie bocznica pomiędzy Kolejową i Przytorową, a działki te zostaną przekazane miastu, z prawdopodobnym przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowo-usługowe.

I to w zasadzie jedyna dobra wiadomość związana z budową trasy Rail Baltica. Druga bowiem jest zła. Otóż w PKP nie zrobiono i w dalszym ciągu nie robi się nic jeśli chodzi o planowanie oraz przygotowanie do modernizacji i przebudowy przyszłej trasy Rail Baltika na odcinku z Białegostoku do Suwałk (przez Ełk i Olecko).

udostępnij na fabebook
12.12.2013, 05:55:18

martinez

Zero kompetencji!!! Wyrzucicie dworzec poza centrum i spadnie frekwencja w pociągach. Następnie to przyczyni się do likwidacji kursów. No i co "wysokiej klasy specjaliści" od betonowania parków tego nie przewidzieli??? Ha Ha Ha. Dworzec musi być tu gdzie jest. I wbijcie sobie do głów, że Baltica jest projektowana do ruchu towarowego i żadne ekspresy ,ani osobówki nawet nią nie pojadą !!! Dla ruchu osobowego zostaje obecna trasa. Nauczcie się czytać że zrozumieniem strategiczne dokumenty!!!

Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
12.23.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie