Od poniedziałku, 3 czerwca przez tydzień przejazd kursem regionalnym do stacji Suwałki potrwa 20 minut, a dalekobieżnym pół godziny dłużej.
Wszystko przez prowadzoną niedaleko skrętu do Płociczna budowę tunelu pod torami, który będzie elementem nowej ulicy 100-lecia Niepodleglości Polski.
Wykorzystana będzie łącznica Las Suwalski - Papiernia, ze zmianą czoła pociągu. Do stacji pojedzie on drugim torem. Łącznica nie jest wykorzystywana w regularnym ruchu pasażerskim. Ma niecałe 3 km długości. Ostatnie kilkudniowe objazdy prowadzono tam w marcu zeszłego roku i także związane były z budową tunelu. Po zmianie wykonawcy, termin zakończenia prac zostal przesunięty na lipiec bieżącego roku
– Między 3 a 10 czerwca wykonywana będzie inwestycja miasta Suwałki związana z budową tunelu drogowego – tłumaczy Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal Rynek Kolejowy. – Prace zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy – zapewnia. Warto przy tym zaznaczyć, że wczesnoporanne kursy w poniedziałek 3 czerwca realizowane mają być jeszcze zgodnie ze standardowym grafikiem połączeń.
WD