Komisja przetargowa przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła prace nad oceną ofert złożonych w przetargu na przebudowę skrzyżowania obwodnicy Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką nr 655 w kierunku Giżycka.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Ekodrom z Augustowa z ceną 9,6 mln zł i z tą firmą GDDKiA zamierza podpisać umowę.
W przetargu na przebudowę skrzyżowania obwodnicy Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką nr 655 wzięło udział dwóch wykonawców. Najniższą cenę 9,6 mln zł zaproponowała firma Ekodrom z Augustowa, a najwyższą - 15,5 mln zł - firma Strabag.
Umowa i zakres zamówienia
Jeśli w ciągu pięciu dni od wyboru nie wpłyną odwołania, to umowa zostanie podpisana na przełomie lutego i marca br.
W ramach przebudowy skrzyżowania DK65 z DW655 na rondo, powstanie również ciąg pieszo-rowerowy o długości około 520 m po prawej stronie drogi wojewódzkiej oraz przejście dla pieszych na skrzyżowaniu przez drogę krajową. Istniejące oświetlenie drogowe zostanie przebudowane i uzupełnione o nowe punkty.
Bezpieczeństwo priorytetem
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów. Natężenie ruchu na drodze krajowej uniemożliwia bezpieczne włączanie się do ruchu z wlotów podporządkowanych oraz bezpieczny przejazd.
Przebudowa skrzyżowania na rondo wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu poprzez zmniejszenie liczby punktów kolizji w stosunku do skrzyżowania skanalizowanego. Zmniejszenie prędkości przejazdu przez skrzyżowanie umożliwi lepszą ocenę sytuacji ruchowej i ułatwi podejmowanie decyzji na wlotach oraz pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo pieszych. Dodatkowym powodem przebudowy skrzyżowania jest konieczność zapewnienia bezpiecznego przekraczania drogi krajowej przez pieszych i rowerzystów. W tym celu wykonane zostanie przejście dla pieszych.
Minęły dwa lata
Dwa lata temu GDDKiA przeprowadziła przetarg na zasadzie zaprojektuj i wybuduj. Zainteresowanych było także dwóch wykonawców. Najtańszą ofertę na kwotę 11,4 mln zł złożyła firma Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa. Natomiast Budimex SA Warszawa zaoferował wykonanie prac za 14,9 mln zł. Budżet zamawiającego wynosił zaś tylko 5,8 mln zł i przetarg został wówczas unieważniony.
Źródło i fot: GDDKiA