Nawet gdy już ciężarówki wyjadą na Obwodnicę Suwałk, to mieszkańcy osiedla Północ wciąż będą je słyszeć. Rozwiązaniem tego problemu ma być obniżenie wysokości nasypu po jakim pojadą tiry. Taki krok wymaga jednak przeprojektowania większego odcinka ekspresówki.
- W porÄ™ zainterweniowaliÅ›my i zgÅ‚osiliÅ›my zastrzeżenia do wysokoÅ›ci na jakiej przebiegać bÄ™dzie Obwodnica SuwaÅ‚k. DziÄ™ki temu droga zostanie obniżona, a haÅ‚as nie rozejdzie siÄ™ w osiedle PóÅ‚noc - poinformowaÅ‚ CzesÅ‚aw Renkiewicz, prezydent SuwaÅ‚k.
Poprawki można jeszcze nanieść, bo budujący obwodnicę Budimex i tak zmienia projekt budowy objazdu. Zgodnie z ministerialnymi wytycznymi nawierzchnia zmieniana jest bowiem z asfaltowej na betonową. Za kilka miesięcy firma wystąpi o pozwolenie na budowę.
- Na wysokoÅ›ci osiedla bÄ™dzie niższy nasyp. To wymusiÅ‚o zmianÄ™ planów budowy wÄ™zÅ‚a PóÅ‚noc, a tym samym dalszego odcinka ekspresówki Å‚Ä…czÄ…cej SuwaÅ‚ki z granicÄ… – tÅ‚umaczy Renkiewicz.
Tu do porozumienia musieli dojść planiÅ›ci. Plan obwodnicy na zlecenie Budimexu zmienia Transprojekt GdaÅ„ski. DalszÄ… cześć ekspresówki projektuje firma Trakt z Katowic.
- Jeżeli przyszÅ‚oroczna zima przyjdzie równie późno, to pierwsze Å‚opaty pod budowÄ™ obwodnicy bÄ™dÄ… mogÅ‚y być wbite już jesieniÄ… 2016 roku - przewiduje prezydent SuwaÅ‚k.
(mkapu)