Agent ubezpieczeniowy, rodzina czy infolinia ubezpieczyciela – do kogo dzwonisz w przypadku stłuczki? Kiedy Twój samochód stoi rozbity na środku ulicy, chcesz jak najszybciej uzyskać skuteczną pomoc. Podpowiadamy, gdzie jej szukać.
Stłuczka powoduje stres u każdego kierowcy. Dlatego odruchowo wybieramy telefon do kogoś zaufanego, kto może udzielić nam pomocy. Z sondażu zrealizowanego przez instytut MillwardBrown na zlecenie TUiR WARTA wynika, że tuż po stłuczce co trzeci kierowca kontaktuje się z agentem,
u którego wykupił ubezpieczenie. 29% osób woli kontakt z kimś z rodziny. Tylko 23% ankietowanych w pierwszej kolejności dzwoni do telefonicznego centrum obsługi klienta. Dlaczego tak rzadko kontaktujemy się z naszym towarzystwem ubezpieczeniowym?
Wsparcie w standardzie
Choć coraz częściej nawet do polisy OC dołączany jest pakiet assistance, gwarantujący holowanie po wypadku, to wciąż nie jest to rynkowy standard. Część osób po prostu nie ma więc odpowiedniego ubezpieczenia. Z kolei ci, którzy je mają, w stresie związanym ze stłuczką często zapominają o płynących z tego uprawnieniach. Dzwonią więc po pomoc do kogoś z rodziny lub przyjaciół, bo nie wiedzą, co robić. Tymczasem, mając odpowiedni pakiet ubezpieczeniowy, można uzyskać profesjonalną poradę i pomoc ubezpieczyciela.
- Na przykład pakiet Warta OC Komfort, gwarantuje bez dodatkowych opłat kompleksową pomoc po wypadku – mówi Jarosław Nowak, z Wydziału Assistance Warty. Specjalnie przeszkoleni konsultanci assistance dyżurują w Centrum Obsługi Klienta Warty przez cały tydzień, 24 godziny na dobę. Kierowca może od razu po wypadku zadzwonić, a konsultant podpowie mu krok po kroku, co ma dalej robić. Jeśli będzie taka potrzeba zorganizuje też pomoc holownika. Podpowie także, gdzie znaleźć dobry warsztat czy parking strzeżony
Kompleksowa pomoc na wyciągnięcie ręki
Ważne jest to, że na pomoc gwarantowaną przez np. pakiet Warta OC Komfort, może liczyć każdy kierowca bez względu na to, czy jest sprawcą wypadku czy poszkodowanym. To aspekt, na który warto zwrócić uwagę, wykupując ubezpieczenie. Podobnie jak na możliwość wykupienia szerszych wariantów assistance. Zapewniają one wsparcie nie tylko po wypadku, ale też między innymi w razie awarii pojazdu, braku paliwa czy przedziurawienia opony.
- Przeciętny czas oczekiwania na pomoc drogową w mieście to nie więcej niż 30 minut, a poza miastem około 40 minut – podaje Jarosław Nowak. - Warto więc wybierać pakiety ubezpieczeniowe, zawierające usługi assistance i po wypadku dzwonić bezpośrednio do ubezpieczyciela. W większości przypadków, będziemy w stanie udzielić pomocy szybciej, niż tytułowy szwagier – dodaje.
Do kogo najczęściej zgłaszamy się w przypadku stłuczki?
Reakcja kierowców jest zróżnicowana także ze względu na płeć. Kierowcy-kobiety najpierw szukają wsparcia u członków rodziny (48%), a tuż potem u swojego agenta ubezpieczeniowego (27%). Dopiero w dalszej kolejności (15%) kontaktują się z centrum obsługi klienta ubezpieczyciela. Kierowcy-mężczyźni od razu kontaktują się z towarzystwem ubezpieczeniowym – w pierwszej kolejności z agentem (34 %), a w drugiej z infolinią ubezpieczyciela (27%).