Pod takim hasłem w całym kraju trwa kolejna, zimowa edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów. Akcja ma uświadomić społeczeństwu korzyści płynące z brania paragonów oraz z rzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach fiskalnych przez przedsiębiorców.
Prowadzona jest w okresie ferii zimowych, od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku.
Jednym z celów akcji jest przypomnienie o obowiÄ…zku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupujÄ…cego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiajÄ…cym ewentualnÄ… reklamacjÄ™, ale również dla wszystkich podatników. ŻądajÄ…c od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwÄ… konkurencjÄ™ oraz przyczyniamy siÄ™ do zwalczania szarej strefy. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiÅ‚a do budżetu paÅ„stwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni
W ramach akcji pracownicy UrzÄ™du Kontroli Skarbowej w BiaÅ‚ymstoku, Izby Skarbowej w BiaÅ‚ymstoku oraz podlaskich urzÄ™dów skarbowych prowadzÄ… dziaÅ‚ania informacyjne i edukacyjne. Kampania jest prowadzona przede wszystkim wÅ›ród wÅ‚aÅ›cicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz wÅ›ród mÅ‚odzieży i dzieci. Dla tych ostatnich organizowane sÄ… spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy oraz wiele innych dziaÅ‚aÅ„.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, również i tym razem akcjÄ™ wspiera znany polski satyryk Andrzej Mleczko. Rysunek, w sposób charakterystyczny dla artysty - lekki i satyryczny - informuje klientów i sprzedajÄ…cych o potrzebie brania i wydawania paragonu.