Każdy mieszkaniec Suwałk otrzymał korespondencyjnie deklarację, którą trzeba złożyć do 17 maja w Urzędzie Miejskim w Suwałkach. Na podstawie deklaracji zostanie wyliczona wysokość opłaty za wywóz śmieci. Wszystko ma związek z nowym systemem gospodarki odpadami, który wejdzie w życie 1 lipca tego roku.
Niestety deklaracje nie spływają w takim tempie i
tak szybko jak powinny. Do tej pory wpłynęło ich blisko tysiąc - a
powinno około 6 tysięcy.
Dlaczego ważne jest by złożyć deklarację? Dzięki niej każdy mieszkaniec otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego, na który będzie wnosić opłatę za wywóz śmieci. Rachunki mieszkańcy będą opłacać kwartalnie i nie będą wzywani do zapłaty.
Opłaty będą musiały wpływać w terminach: za styczeń luty i marzec - do 15 marca, za kwiecień, maj i czerwiec - do 15 czerwca, za lipiec, sierpień i wrzesień do 15 września, za październik, listopad i grudzień - do 15 grudnia.
Jeżeli deklaracje nie spłyną w odpowiednim terminie wydłuży to cały proces wdrożenia systemu gospodarki odpadami i wpłynie na koszt jego funkcjonowania. Namawiamy mieszkańców naszego miasta by deklaracje, które do każdego zostały przesłane pocztą, wypełnić i złożyć w Kancelarii Głównej Urzędu Miejskiego w Suwałkach.
Mieszkańcy, którzy posiadają podpis elektroniczny mogą złożyć deklarację w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej - dostępną na stronie www.esp.um.suwalki.pl .