Drugi i ostatni dzień Forum Biznesowego Pogranicza w Suwałkach, którego ósma edycja poświęcona była przedsiębiorstwom przyszłości, zdominowały nowe technologie, sztuczna inteligencja i kreatywny marketing.
PrzedsiÄ™biorcy z SuwaÅ‚k i regionu prócz warsztatów i dyskusji mogli wysÅ‚uchać wykÅ‚adów Marcina Mazurka, Petrosa Psyllosa i Jakuba Biela. Pierwszy z nich pocieszyÅ‚, że o ile 2024 rok przebiega pod znakiem konsumpcji, to przyszÅ‚y napÄ™dzać już bÄ™dÄ… inwestycje, finansowane gÅ‚ównie ze Å›rodków europejskich. PoprawiÄ… siÄ™ humory wÅ‚aÅ›cicieli firm, ale i pracowników.
Najwięcej braw za prelekcję o rozwijającej się w tempie wykładniczym sztucznej inteligencji zebrał Petros Psyllos. W wielu dziedzinach już ona ma, a we wszystkich niedługo będzie miała większe możliwości tworzenia niż człowiek.
- Jeżeli już teraz przedsiÄ™biorcy nie zacznÄ… z niej korzystać, pociÄ…g odjedzie im razem z dworcem – obrazowaÅ‚ Petros Psyllos. Jego zdaniem, czÅ‚owiek w niedÅ‚ugiej już przyszÅ‚oÅ›ci nie bÄ™dzie musiaÅ‚ umieć pisać, uczyć siÄ™ jÄ™zyków obcych, ani chodzić do lekarza. BÄ™dzie nadzorcÄ…, kuratorem sztucznej inteligencji, która wyrÄ™czy go niemal we wszystkim.
Każdy bÄ™dzie miaÅ‚ asystenta AI, który na podstawie ogromu danych bÄ™dzie dokonywaÅ‚ za nas wyborów, zrobi zakupy. To spowoduje m.in., że niepotrzebny stanie siÄ™ marketing.
Nim do tego dojdzie, chwytliwa reklama, ciekawie prowadzone social media sÄ… czymÅ› niezbÄ™dnym w każdym przedsiÄ™biorstwie. Barwnie i z humorem, w oparciu o wiele polskich i zagranicznych przykÅ‚adów najlepszych reklam opowiadaÅ‚ o tym Jakub Biel. W kreatywnym marketingu, przynajmniej dzisiaj, sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastÄ…pić czÅ‚owieka.
Wojciech Drażba
Fot. Suwalki24.pl