Każdemu zdarza się mieć gorszy dzień, w wyniku czego wszystko idzie jak po grudzie. To potrafi bardzo zniechęcić i zepsuć humor, a do tego stworzyć niepotrzebne problemy.
Dlatego warto wiedzieć, co robić, aby wzrosła efektywność pracy, aby nie czuć presji i nie załamywać się przy okazji.
Jedno zadanie naraz
PiszÄ…c raport, rozmawiajÄ…c z klientem czy zaÅ‚atwiajÄ…c jednÄ… ważnÄ… sprawÄ™, trzeba pamiÄ™tać, aby tego nie przerywać. Nie powinno siÄ™ odpisywać wtedy na e-maile dotyczÄ…ce zupeÅ‚nie czegoÅ› innego, serfować po sieci czy pisać SMS-ów. Wszyscy chcieliby umieć robić kilka rzeczy jednoczeÅ›nie, to uÅ‚atwiÅ‚oby codzienność, ale niestety rzadko spotyka siÄ™ osoby, które to potrafiÄ…. Dlatego wszyscy inni powinni skoncentrować siÄ™ na jednej czynnoÅ›ci. Podczas rozmowy z klientem można wyciszyć telefon, podobnie podczas pisania sprawozdania ze spotkania.
Harmonogram
Oprócz wykonywania obowiÄ…zków ‒ po kolei, a nie naraz ‒ można również sporzÄ…dzić listÄ™ zadaÅ„ i po kolei zaznaczać, co już zostaÅ‚o zrobione. W ten sposób nic nie zostanie pominiÄ™te. Przed trudniejszymi zadaniami na liÅ›cie można też zrobić krótkÄ… przerwÄ™ i np. porozmawiać ze znajomym, zrobić kawÄ™ czy coÅ› zjeść. O tym, jak najlepiej planować, można poczytać na pracuj.pl.
Regularne posiłki
RobiÄ…c sobie przerwÄ™ i chcÄ…c siÄ™ zająć czymÅ› innym niż praca, można coÅ› zjeść. Wystarczy niewiele, za to regularnie i czÄ™sto. Najlepiej, aby byÅ‚y to produkty peÅ‚noziarniste lub warzywa. Czasem można sobie pozwolić na sÅ‚odycze, które dodadzÄ… niezbÄ™dnej energii.
Cisza
Nawet najlepiej zaplanowane zadania ciężko wykonać, jeÅ›li wokóÅ‚ jest gÅ‚oÅ›no. Tutaj też czasem wystarczy wyciszyć telefon i poprosić o to również wspóÅ‚pracowników. Z kolei szef może zamontować ekrany akustyczne.
Sprawy prywatne po pracy
Gdy inni obok pracujÄ… w skupieniu, a cisza aż huczy, można mieć czasem ochotÄ™ jÄ… przerwać, żeby pochwalić siÄ™ np. wspomnieniami z udanej imprezy, poradzić siÄ™ w sprawach sercowych czy rozważać, co kupić na urodziny znajomemu. To także strasznie rozprasza. Dlatego sprawy prywatnie najlepiej zostawić w domu i na później.
Odpoczynek
Wszystkie elementy składające się na efektywność trzeba połączyć w jedność i dodać jeszcze odpoczynek. Nawet najlepiej opracowany harmonogram czy kompletna cisza, nie zastąpią porządnego odpoczynku. Warto, więc wysypiać się, bo dzięki temu lepiej można się skoncentrować. Dodatkowo można ograniczyć korzystanie z telefonu, bo wpatrywanie się w mały oraz rozświetlony ekran tylko spotęguje zmęczenie.