15.10.2021

Kaufland wprowadza własną klasyfikację chowu kurczaków

Drób w Polsce należy do ulubionych gatunków mięsa. Wraz ze wzrostem jego popularności rośnie także świadomość i wymagania konsumentów. Aby klienci mieli wybór nie tylko co do rodzaju mięsa, ale także tego, w jaki sposób zostało wyprodukowane, sieć Kaufland wprowadza własną klasyfikację chowu kurczaka oraz specjalne oznaczenia mięsa z kurczaka marek własnych.

Jak wynika z badaÅ„ przeprowadzonych przez GAEL, oczekiwania konsumentów dotyczÄ…ce informacji o produkcie sÄ… wysokie. Klienci chcÄ… wiedzieć o kupowanych artykuÅ‚ach jak najwiÄ™cej – zgodnie z ich wytycznymi na opakowaniu powinien być umieszczony dokÅ‚adny skÅ‚ad wyrobu oraz szczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce pochodzenia, co uÅ‚atwiÅ‚oby im podejmowanie Å›wiadomych decyzji zakupowych[1]. Raport „Åšwiadomy konsument” przygotowany przez Accenture wskazuje, iż ponad poÅ‚owa ankietowanych ocenia walory produktu po jego naturalnym skÅ‚adzie lub posiadanych certyfikatach ekologicznych[2]. Kaufland regularnie rozwija asortyment produktów dedykowanych Å›wiadomemu żywieniu, wspierajÄ…c klientów w codziennych wyborach zakupowych.

- Jako sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawÄ™ z ciążącej na naszej sieci odpowiedzialnoÅ›ci i  konsekwentnie realizujemy strategiÄ™ odpowiedzialnego biznesu, podejmujÄ…c różnorodne inicjatywy sÅ‚użące m.in. ochronie Å›rodowiska, a także polepszeniu sytuacji zwierzÄ…t hodowlanych. Chcemy zagwarantować bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzÄ™cego  i rozszerzyć asortyment o produkty pochodzÄ…ce z odpowiedzialnych  hodowli. Odpowiadamy tym samym na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej analizujÄ… skÅ‚ad produktu i jego wartoÅ›ci odżywcze, ale sÄ… też coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierzÄ…t hodowlanych. Wprowadzona przez nas przejrzysta klasyfikacja chowu kurczaka wedÅ‚ug Kaufland w szybki sposób pozwala konsumentom ocenić sposób produkcji miÄ™sa  – tÅ‚umaczy Jerzy PiÄ…tek z DziaÅ‚u Komunikacji Kaufland Polska. 

Klasyfikacja chowu kurczaka wedÅ‚ug sieci Kaufland jest trzystopniowa i dla lepszej identyfikacji oznaczona jest zarówno cyframi, jak i kolorami, które znaleźć można na znaku graficznym umieszczonym na opakowaniu produktu. Na etykiecie konsumenci znajdÄ… również czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków (dÅ‚ugość okresu chowu,  brak użycia w chowie  antybiotyków, rodzaj użytej paszy itd.):

Kolor niebieski: chów bez antybiotyków,

Kolor żóÅ‚ty: chów wybiegowy, bez antybiotyków i z minimalnÄ… dÅ‚ugoÅ›ciÄ… chowu  56 dni. Wykorzystywane sÄ… wolnorosnÄ…ce rasy kurczaków, a zwierzÄ™ta majÄ… możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez minimum poÅ‚owÄ™ swojego życia. Karmione sÄ… paszÄ… bez GMO skÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ minimum w 70% ze zbóż,

Kolor zielony: chów BIO, bez antybiotyków, minimalna dÅ‚ugość chowu 81 dni. Wykorzystywane sÄ… wolnorosnÄ…ce rasy kurczaków, które majÄ… możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez jednÄ… trzeciÄ… swojego życia i karmione sÄ… paszÄ… bez GMO skÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ minimum w 70% ze zbóż.  Produkt ekologiczny, co potwierdza unijny certyfikat „zielonego listka”.

W asortymencie oznaczenia znajdziemy na miÄ™sie z kurczaka  marek wÅ‚asnych K-Favourites, K-StÄ…d Takie Dobre czy K-Bio: m.in. tuszki z kurczaka, filet, miÄ™so na gulasz z fileta, nogi, porcja rosoÅ‚owa i poÅ‚ówka kurczaka..

SzczegóÅ‚owe informacje dostÄ™pne sÄ… na stronie:

https://www.kaufland.pl/asortyment/klasyfikacja-chowu.html

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnoszÄ…ca sukcesy miÄ™dzynarodowa sieć sklepów oferujÄ…ca artykuÅ‚y spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W caÅ‚ej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 228 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaÅ›cie tysiÄ™cy produktów. Sieć koncentruje siÄ™ przede wszystkim na ofercie produktów Å›wieżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także miÄ™sa, wÄ™dlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swojÄ… misjÄ™ w oparciu o cztery fundamentalne wartoÅ›ci, którymi sÄ…: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna spoÅ‚ecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiÄ…zaÅ„.

 



[1] Étiquetage des produits alimentaires : quelles sont les attentes des consommateurs?

http://agriculture.gouv.fr/etiquetage-des-produits-alimentaires-quelles-sont-les-attentes- des-consommateurs

[2] Accenture, „Åšwiadomy konsument”, 2020 Accenture-Raport-SwiadomyKonsument-2020.pdf.pdf (fashionbiznes.pl)

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
07.17.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe og³oszenie