Do budowy suwalskiej obwodnicy przygotowuje się suwalski Kruszbet. Wkrótce w jednym z laboratoriów Parku Naukowego prowadził będzie badania nad jakością złóż. Dzięki temu kruszywa z Suwalszczyzny będzie łatwiej sprzedać pod budowę dróg.
Klucze do przestronnego laboratorium w Parku Naukowo-Technologicznym Kurszbet otrzymał w poniedziałek po południu. Niebawem trafią tam urządzenia niezbędne do badania kruszyw.
- Plany naszej firmy poÅ‚Ä…czone sÄ… z rozbudowÄ… sieci dróg ekspresowych i z tym, że bÄ™dÄ… budowane w technologii betonowej – opowiada Piotr GÅ‚owacki, prezes ZarzÄ…du Kruszbetu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogÅ‚osiÅ‚a niedawno, że caÅ‚a Via Baltica ma mieć nawierzchniÄ™ betonowÄ…. To szansa dla Kruszbetu, aby ich wyroby trafiÅ‚y na plac budowy na caÅ‚ym odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po granicÄ™ z LitwÄ….
W laboratorium prowadzone bÄ™dÄ… badania, które potwierdzÄ… wymogi stawiane przez drogowców w przetargach.
- Chodzi o udowodnienie, ze nasze kruszywo, to dobry materiaÅ‚ pod budowÄ™ dróg - tÅ‚umaczy Tomasz Odrzywolski, dyrektor techniczny Kruszbetu.
BadaÅ„ bÄ™dzie o wiele wiÄ™cej. Dotyczyć bÄ™dÄ… różnych aspektów jakoÅ›ci kruszyw polodowcowych. Jednym z testów bÄ™dzie szok termiczny dla kruszyw i ich odporność na bardzo niskie temperatury
- Jeżeli bÄ™dÄ… sukcesy w badaniach, to z czasem siÄ™gniemy gÅ‚Ä™biej pod ziemiÄ™ Suwalszczyzna. A tam kryje siÄ™ o wiele wiele wiÄ™cej – snuje plany prezes GÅ‚owacki.
(mkapu)
[27.09.2014] Suwalskie złoża tytanu kuszą, ale budzą też lęk [zdjęcia z debaty]
[05.07.2014] Suwalskie skarby i rosyjskie specsłużby