PKP PLK przebudowują trasę Ełk - Korsze, aby podróże były szybsze, wygodniejsze i bardziej ekologiczne - informuje spółka kolejowa.
Od ponad dwóch lat trasa kolejowa Ełk- Giżycko jest wyłączona z ruchu. Powodem jest gruntowna przebudowa linii nr 38. Dzięki niej znikną stąd lokomotywy spalinowe.
Giżycko, Kętrzyn, Stare Juchy, Siedliska, Tołkiny, Wydminy, Korsze – tu gotowe są już konstrukcje peronów.
Na szlaku trwa montaż sieci trakcyjnej - to oznacza, że wkrótce trasę obsłużą pociągi elektryczne, przyjazne dla środowisko.
Wznowienie ruchu pociągów na odcinku Ełk - Giżycko planowane jest w czerwcu br., a na odcinku Giżycko - Korsze w grudniu br.
Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze.
Dzięki inwestycji podróżni zyskają dostępniejszych 14 stacji i przystanków. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wzrost poziomu bezpieczeństwa zapewni przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych m.in. mostów i wiaduktów. Przewidziano bezkolizyjne skrzyżowania w Giżycku, Wydminach i w Sterławkach Wielkich oraz przejście podziemne dla pieszych na ul. Unii Europejskiej w Giżycku. Sprawny ruch pociągów umożliwi lokalne centrum sterowania w Korszach.
Realizacja całego projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” została zaplanowana do I kw. 2026 roku.
Wartość zadania, które realizuje firma Aldesa na odcinku Ełk – Giżycko to 649 mln zł netto. Dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 499 mln zł. Wartość prac, które realizuje firma Torpol na odcinku Giżycko – Korsze to 876 mln zł netto i są przeprowadzane dzięki środkom z Krajowego Programu Odbudowy.
Źródło i fot: PLK SA