01.03.2015

Niemcy wprowadzają zagranicznym kierowcom opłaty za autostrady

Najpierw niemiecki rząd wpadł na pomysł, by zagraniczne firmy przewozowe płaciły swym kierowcom minimalną niemiecką stawkę godzinową za przejazd przez RFN. Pomysł nie wypalił, więc w czwartek (26.02) do Bundestagu wniesiono kolejny projekt ustawy, która ma wprowadzić opłaty za korzystanie z niemieckich autostrad.

Wysokość rocznej opÅ‚aty ma zależeć od pojemnoÅ›ci silnika pojazdu oraz emisji spalin, ale możliwy bÄ™dzie również zakup winiet dziesiÄ™ciodniowych za 10 euro i dwumiesiÄ™cznych za 22 euro. W zależnoÅ›ci od pojemnoÅ›ci i czystoÅ›ci spalin, za jeden samochód – przy jednorazowej rocznej opÅ‚acie - trzeba bÄ™dzie pÅ‚acić okoÅ‚o 88 euro.

Nie byÅ‚oby w tym nic dziwnego, gdyby nie dyskryminacyjne jej zapisy.  Sami Niemcy nie poniosÄ…, bowiem, dodatkowych kosztów, bo cena winiety zostanie im odliczona od podatku samochodowego. WedÅ‚ug nieoficjalnych informacji z Brukseli, projekt jest jednak sprzeczny z prawem unijnym, a w szczególnoÅ›ci z zasadÄ… niedyskryminacji obywateli innych paÅ„stw Unii Europejskiej. Na wniosek Komisji Europejskiej powstaÅ‚ raport, który potwierdza sprzeczność ustawy z unijnymi zasadami „w minimum dwóch miejscach”. Chodzi o dyskryminacjÄ™ obywateli innych paÅ„stw UE. Raport stoi na stanowisku, że niemieccy kierowcy powinni ponosić takie same obciążenia, jak kierowcy zagraniczni. Po drugie ceny winiet krótkookresowych sÄ…, wedÅ‚ug KE, za wysokie, co również obciąży w pierwszej kolejnoÅ›ci kierowców zza granicy.

- Kraj taki jak Republika Federalna Niemiec popeÅ‚niÅ‚by kardynalny bÅ‚Ä…d, gdyby - chcÄ…c uchwalić jakÄ…Å› ustawÄ™ - pukaÅ‚ przedtem do drzwi UE i pytaÅ‚: Czy wolno nam to zrobić? – powiedziaÅ‚ Horst Seehofer, premier Bawarii, w wywiadzie dla dziennika "Donaukurier".

Wpływy z myta mają zasilić budżet państwa kwotą 500 mln euro rocznie. Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt oczekuje, że w ciągu czterech lat wpływy do budżetu z myta osiągną kwotę 2,5 mld euro. Środki te mają zostać w całości przeznaczone na rozbudowę infrastruktury drogowej.
Ustawa ma wejść w życie z poczÄ…tkiem 2016 roku. Po niemieckich drogach przejeżdża rocznie 170 mln zagranicznych kierowców.

Jan Wyganowski
Na podstawie: www.spiegel.de, www.handelsblatt.de, pSZ.pl, SuperAuto24.pl

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
07.17.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
17.07.2024

Szukam pracy

16.07.2024

sprzedawca

16.07.2024

KASJER/SPRZEDAWCA

16.07.2024

Hydraulik

Dodaj nowe og³oszenie