Jeśli do końca grudnia 2017 roku nie dostaniesz od nas informacji o numerze Twojego rachunku albo jeśli zgubisz list od nas, koniecznie skontaktuj się z nami. Numer rachunku otrzymasz w każdej naszej placówce lub w Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znać swojego numeru rachunku, nie opłacisz składek w 2018 roku. Dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 roku.
-
Jak sprawdzić, czy numer rachunku składkowego jest poprawny?
Możesz sprawdzić swój numer w przeglÄ…darce www.eskladka.pl lub na naszej stronie w wyszukiwarce numeru rachunku skÅ‚adkowego, a także w każdej naszej placówce lub w Centrum ObsÅ‚ugi Telefonicznej pod numerem 022 560 16 00.
Twój rachunek powinien zawierać nasz numer identyfikacyjny 60000002026, a ostatnie 10 cyfr rachunku to Twój numer NIP.
-
W liÅ›cie z ZUS jest numer rachunku, który nie zawiera NIP-u pÅ‚atnika albo NIP jest nieprawidÅ‚owy. Co zrobić?
W Twoim numerze rachunku skÅ‚adkowego umieÅ›cimy numer NIP, z którym zgÅ‚osiÅ‚eÅ› siÄ™ jako pÅ‚atnik skÅ‚adek. JeÅ›li stwierdzisz, że NIP jest bÅ‚Ä™dny, skontaktuj siÄ™ z nami. Sprawdzimy Twoje dane identyfikacyjne.
-
Co trzeba wpisać w tytule przelewu?
Jedyne informacje, jakie od 1 stycznia 2018 r. musisz wpisać na przelewie, to kwota skÅ‚adki, nadawca i odbiorca pÅ‚atnoÅ›ci oraz Twój numer rachunku skÅ‚adkowego.
-
Do tej pory w bankowości internetowej były specjalne formatki przelewu do ZUS. Czy teraz robimy zwykły przelew krajowy?
Tak. Od 1 stycznia do opłacenia składek będziesz korzystać ze zwykłego przelewu, takiego, jakim płacisz np. za gaz czy telefon.
Katarzyna Krupicka
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa podlaskiego