Modelu edukacji, który prowadzi do sukcesu poszukiwali naukowcy, lokalni przedsiębiorcy i studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.
W seminarium naukowym („PotencjaÅ‚ i kompetencje w planowaniu rozwoju spoÅ‚eczno-zawodowego.
W poszukiwaniu modelu edukacji do sukcesu”) uczestniczyÅ‚o kilkadziesiÄ…t osób. Nie zabrakÅ‚o przedstawicieli Powiatowego UrzÄ™du Pracy, Doradców Zawodowych, konsultantów Centrum Edukacji Nauczycieli, wykÅ‚adowców PWSZ oraz wÅ‚aÅ›cicieli lokalnych firm.
Ci ostatni mówili miÄ™dzy innymi o modelu pracownika, którego stale poszukujÄ…. – Ważne jest przede wszystkim podejÅ›cie mÅ‚odego czÅ‚owieka do swoich obowiÄ…zków i pokora – mówiÅ‚ m. in. MirosÅ‚aw Szyszko, suwalski przedsiÄ™biorca. - Oprócz kompetencji i konkretnego przygotowania do zawodu ważne sÄ… też tzw. kompetencje transferowane, czyli ponadzawodowe
(m. in. odpowiedzialność, kultura osobista, gotowość do zmian, szacunek, czy zdolność samoksztaÅ‚cenia) – mówili z kolei doradcy zawodowi.
O wykorzystaniu Podlaskiej Platformy Edukacyjnej i Laboratorium Innowacji i-lab, które majÄ… sÅ‚użyć promocji ksztaÅ‚cenia zawodowego mówili Andrzej Staszczyk i Danuta Moroz - konsultanci CEN w SuwaÅ‚kach. Marta Matusiewicz, z Biura Karier PaÅ„stwowej Wyższej SzkoÅ‚y Zawodowej w SuwaÅ‚kach, opowiadaÅ‚a o misji , zadaniach i obszarach dziaÅ‚ania Akademickiego Biura Karier, a Mariola Ciborowska z Powiatowego UrzÄ™du Pracy – o usÅ‚ugach i instrumentach rynku pracy adresowanych do mÅ‚odych.
Druga część rozważaÅ„ dotyczyÅ‚a natomiast efektywnego radzenia sobie w sytuacjach spoÅ‚eczno-zawodowych. WykÅ‚adowcy PWSZ mówili o zachowaniach twórczych, wspieraniu rozwoju inteligencji wielowymiarowej i innowacyjnoÅ›ci w perspektywie rozwoju kariery zawodowej.
Organizatorem seminarium był Wydział Humanistyczno-Ekonomiczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.