02.07.2019

Rail Baltica. Za niespełna rok drugi most i tor na Bugu

Co dwa mosty to nie jeden. Na Rail Baltica, obok nowego mostu na Bugu, budowana jest bliźniacza konstrukcja dla drugiego toru.

Trwa montaż podpór i przyczóÅ‚ków nowej przeprawy. DziÄ™ki budowie nowego mostu i toru możliwy bÄ™dzie przejazd wiÄ™kszej liczby pociÄ…gów z Warszawy do BiaÅ‚egostoku. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach prac na odc. Sadowne – Czyżew za 569 mln zÅ‚.

Jednym z najważniejszych elementów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji odcinka Sadowne-Czyżew jest budowa nowej przeprawy na Bugu. Od marca br. pociÄ…gi dalekobieżne i regionalne pokonujÄ… królowÄ… rzek Podlasia nowym, 300 metrowym mostem o wadze 3000 ton. Obiekt ma pięć 60-metrowych przÄ™seÅ‚ o wysokoÅ›ci dźwigarów ponad 12 m. To najdÅ‚uższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej Å‚Ä…czÄ…cej WarszawÄ™ i BiaÅ‚ystok. Teraz obok nowego mostu powstaje bliźniacza konstrukcja dla drugiego toru. DziÄ™ki inwestycji zniknie tzw. wÄ…skie gardÅ‚o na jednotorowej dotÄ…d przeprawie przez rzekÄ™, dziÄ™ki temu możliwy bÄ™dzie przejazd wiÄ™kszej liczby pociÄ…gów.

Czas na druga nitkÄ™

Nowy most Å‚ukowy przejÄ…Å‚ ruch pociÄ…gów odbywajÄ…cy siÄ™ dotychczas po starym obiekcie kratownicowym. ZakoÅ„czono już prace rozbiórkowe starego mostu. Aktualnie trwa budowa podpór i przyczóÅ‚ków nowej konstrukcji. To wyjÄ…tkowo skomplikowana operacja. Prace zwiÄ…zane z wykonywaniem podpór znajdujÄ…cych siÄ™ w nurcie rzeki sÄ… szczególnie trudne m.in. ze wzglÄ™du na warunki gruntowe. Na placu budowy widoczne sÄ… nowe przÄ™sÅ‚a, które zostanÄ… nasuniÄ™te na wybudowane filary. ZakoÅ„czenie budowy drugiej nitki mostu planowane jest w kwietniu 2020 r.

PowstajÄ…cy 300-metrowy obiekt umożliwi przejazd wiÄ™kszej liczby pociÄ…gów pasażerskich. Zapewnione bÄ™dzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas skÅ‚adów towarowych o nacisku 221 ton/oÅ›.  Po zakoÅ„czeniu wszystkich prac na odcinku Sadowne-Czyżew pociÄ…gi pasażerskie pojadÄ… z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h, co skróci czas przejazdu z Mazowsza na Podlasie. 

Budowa mostów nad rzekÄ… Bug, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadaÅ„ na modernizowanej linii kolejowej Warszawa - BiaÅ‚ystok. Przy budowie uwzglÄ™dniono wymogi ochrony Å›rodowiska. Zapewnione bÄ™dzie pod torami przejÅ›cie dla zwierzÄ…t.

 


 
 

Lepsze podróże miÄ™dzy WarszawÄ… a BiaÅ‚ymstokiem

Odcinek Sadowne–Czyżew to kolejny modernizowany fragment na linii z Warszawy do BiaÅ‚egostoku (Rail Baltica). Wartość prac to 569 mln zÅ‚ netto. Podróżni korzystajÄ… już efektów prowadzonych robót. Na 35 km odcinku pociÄ…gi kursujÄ… nowym torem, m.in. po nowych mostach na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince, a lepszÄ… obsÅ‚ugÄ™ pasażerów zapewniajÄ… nowoczesne i komfortowo wyposażone perony na stacjach Sadowne i MaÅ‚kinia oraz przystankach ProstyÅ„, ZarÄ™by KoÅ›cielne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. W marcu br. roboty przeniesiono na drugÄ… stronÄ™ linii kolejowej.

ZakoÅ„czenie wszystkich prac na odcinku zaplanowano w II kwartale 2020 r. Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do BiaÅ‚egostoku.

ŹródÅ‚o: PKP PLK 


udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
07.19.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe og³oszenie