Ogrodzony teren, ciężki sprzęt, grupa robotników i stosy materiałów budowlanych. Taki widok zaciekawił klientów jednego z marketów przy ul. Jana Pawła II. W mieście powstały już plotki, że sklep zostanie rozbudowany ze względu na zwiększoną liczbę klientów z Litwy i Rosji.
Jak się okazuje, nic bardziej mylnego. Zapytaliśmy o te działania przedstawiciela sieci handlowej. Market nie powiększy swojej powierzchni handlowej, a oferowany asortyment zostanie powiększony jedynie o ciepły chleb i bułki dzięki strefie odpieku mrożonego pieczywa.
– Nasz sklep w SuwaÅ‚kach rozbudowujemy o strefÄ™ odpieku pieczywa – mówi Anna Biskup, PR Manager sieci Lidl. – DziÄ™ki temu, wszyscy klienci bÄ™dÄ… mogli każdego dnia nabyć w naszym sklepie, ciepÅ‚y chleb i chrupiÄ…ce buÅ‚ki oraz sÅ‚odkie i sÅ‚one przekÄ…ski.
Prace przy rozbudowie marketu zakończą się na przełomie czerwca i lipca.
Jednak kwestia coraz liczniejszej grupy klientów spoza kraju jest aktualna. TysiÄ…ce litewskich samochodów na parkingach przed marketami to już widok, który suwalczanom spowszedniaÅ‚. NajtÅ‚oczniej jest w piÄ…tki i weekendy. WedÅ‚ug statystyk GUS-u, Litwini w 2015 roku wydali w Polsce blisko 334 mln zÅ‚. Najbardziej korzystajÄ… z tego duże miÄ™dzynarodowe koncerny, mniej drobni przedsiÄ™biorcy z regionu.
AP