Ubrania, tablety i laptopy. To najbardziej upragnione przez konsumentów prezenty świąteczne. Zgodnie z sondażem przeprowadzonym wśród użytkowników Tiendeo.pl, moda i elektronika są dwiema grupami produktów, które ludzie chcieliby znaleźć pod choinką w roku 2015.
Te rezultaty potwierdzajÄ… listÄ™ Å›wiÄ…tecznych trendów z roku 2014, kiedy to moda i sprzÄ™t elektroniczny byÅ‚y odpowiedzialne duży procent odwiedzin na Tiendeo.pl. Katalogi zwiÄ…zane z odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami zajmowaÅ‚y szczytowe miejsca na listach najczęściej oglÄ…danych broszur. Niemalże poÅ‚owa wyszukiwaÅ„ wykonywanych na platformie dotyczyÅ‚a elektroniki.
Trend, który bÄ™dzie panowaÅ‚ w tym roku, dotyczy najwiÄ™kszych supermarketów– ich katalogi odwiedzane bÄ™dÄ… najczęściej. Jest to spowodowane tym, iż użytkownicy kÅ‚adÄ… duży nacisk na wyszukiwanie i stawianie na Å›wiÄ…tecznym stole produktów spożywczych najwyższej jakoÅ›ci i w możliwie najniższej cenie.
Innym powodem istnienia tej tendencji jest fakt, iż supermarkety w dużym stopniu zastÄ…piÅ‚y sklepy specjalistyczne jako domyÅ›lne miejsca zakupu. Oznacza to, iż konsumenci, zamiast iść do sklepu oferujÄ…cego konkretne produkty (ksiÄ™garnie, sprzedawcy sprzÄ™tu elektronicznego), udajÄ… siÄ™ do dużych supermarketów, których oferta obejmuje wszystkie potrzebne produkty, nie ma wiÄ™c koniecznoÅ›ci kilkukrotnego podróżowania z jednego miejsca do drugiego. To wyjaÅ›nia, dlaczego użytkownicy Tiendeo.pl, tak zainteresowani zabawkami oraz technologiÄ…, nie przeglÄ…dajÄ… najczęściej katalogów z tych kategorii.
W grudniu 2014 ilość odwiedzin na Tiendeo.pl wzrosÅ‚a o 66% w stosunku do grudnia 2013. Jednak zachowanie użytkowników pokazuje, że urzÄ…dzenia mobilne zastÄ…piÅ‚y komputery stacjonarne oraz laptopy jako urzÄ…dzenia pomocne przy konsultowaniu zakupów. Podczas ÅšwiÄ…t 2014 roku 63% odwiedzajÄ…cych portal z katalogami przeglÄ…daÅ‚o stronÄ™ na smartfonach i tabletach, w porównaniu do 56% użytkowników, którzy odwiedzali witrynÄ™ na komputerze czy laptopie w grudniu 2013.
DziÄ™ki urzÄ…dzeniom mobilnym wyszukiwanie informacji przez zakupem jest nie tylko czymÅ›, co można zrobić w domu, ale coraz częściej także w sklepie. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym prze RhythmOne, 52% konsumentów korzysta na zakupach z technologii mobilnych jako punktów odniesienia przy dokonywaniu wyborów. Użytkownicy wykorzystujÄ… swój przenoÅ›ny sprzÄ™t, by szybko i prosto porównać ceny miÄ™dzy różnymi markami i znaleźć promocje oferowane przez sklep, w którym siÄ™ obecnie znajdujÄ….
PodsumowujÄ…c: konsumenci używajÄ… internetu nie tylko po to, aby wyszukać najkorzystniejsze oferty u swoich ulubionych sprzedawców. Obecnie chcÄ… oni mieć dostÄ™p do informacji jak najszybciej i bÄ™dÄ…c w ruchu. Mobilne aplikacje peÅ‚niÄ… w tym kontekÅ›cie istotnÄ… rolÄ™, speÅ‚niajÄ…c w prosty sposób potrzeby potencjalnych klientów.