08.04.2023

Kolej i podróże podczas Świąt Wielkanocnych. Więcej miejsc w pociągach, tańsze bilety rodzinne

Nad sprawnym ruchem pociągów oraz obsługą pasażerów i ich bezpieczeństwem w okresie Świąt Wielkanocnych będą czuwać pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i innych spółek kolejowych oraz Straż Ochrony Kolei.

 Do części pociÄ…gów dalekobieżnych kursujÄ…cych na popularnych trasach zostanÄ… doÅ‚Ä…czone dodatkowe wagony. 

Nad bezpiecznym i sprawnym kursowaniem pociÄ…gów w okresie Å›wiÄ…tecznych podroży czuwać bÄ™dÄ… zespoÅ‚y pracowników z pogotowia technicznego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, a także pracownicy ochrony. Dyspozytorzy PLK SA przez caÅ‚Ä… dobÄ™ utrzymujÄ… kontakt z przewoźnikami i sÅ‚użbami technicznymi oraz monitorujÄ… stan pogody. W okresie Å›wiÄ…tecznym w dyspozycji pozostaje 175 zespoÅ‚ów szybkiego usuwania awarii i 16 zespoÅ‚ów kolejowego ratownictwa technicznego. W gotowoÅ›ci jest 66 pociÄ…gów sieciowych, które mogÄ… być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na wypadek awarii zapewniono również lokomotywy osÅ‚onowe.

Bezpieczne podróże

Nad bezpieczeÅ„stwem podróżnych na dworcach, stacjach i w pociÄ…gach w okresie od 7 do 10 kwietnia bÄ™dzie czuwać blisko 3000 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, wspieranych przez PolicjÄ™, Straż GranicznÄ… i inne sÅ‚użby odpowiedzialne za bezpieczeÅ„stwo publiczne. W dobie bÄ™dzie zabezpieczać obszar kolejowy Å›rednio ok. 350 patroli SOK (ponad 700 funkcjonariuszy). Dodatkowe patrole pojawiÄ… siÄ™ w okoÅ‚o 600 pociÄ…gach pasażerskich. Funkcjonariusze obecni bÄ™dÄ… również na szlakach kolejowych, w rejonach przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zadbajÄ… o bezpieczeÅ„stwo kierowców i pieszych. PracÄ™ funkcjonariuszy bÄ™dzie wspierać ponad 100 psów sÅ‚użbowych oraz specjalistyczne sprzÄ™ty, m. in. Mobilne Centra Monitoringu, termowizory, noktowizory oraz lornetki.

Funkcjonariusze SOK przypominajÄ… o podstawowych zasadach bezpieczeÅ„stwa – nie należy  pozostawiać swojego bagażu bez opieki, wszystkie wartoÅ›ciowe rzeczy (np. gotówkÄ™) powinno siÄ™ trzymać zawsze przy sobie. Dla podróżnych przez caÅ‚Ä… dobÄ™ czynny jest numer alarmowy Straży Ochrony Kolei – (22) 474 00 00, gdzie można zgÅ‚aszać informacje o sytuacjach wymagajÄ…cych interwencji funkcjonariuszy SOK.

WiÄ™cej miejsc w pociÄ…gach i taÅ„sze podróże rodzinne

PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w swoich składach i jeśli zachodzi potrzeba,
w miarÄ™ możliwoÅ›ci, wzmacnia je dodatkowymi wagonami. W ten sposób zwiÄ™ksza liczbÄ™ miejsc siedzÄ…cych, zapewniajÄ…c odpowiedni komfort podróży. 
Pasażerowie, którzy planujÄ… rodzinne wyjazdy mogÄ… zapÅ‚acić za bilety mniej dziÄ™ki ofercie „Taniej z Bliskimi". Aby z niej skorzystać wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób – wszyscy jej czÅ‚onkowie otrzymujÄ… wtedy 30% zniżki od bazowych cen biletów. Co ważne, oferta Å‚Ä…czy siÄ™ z ulgami ustawowymi i obowiÄ…zuje w pociÄ…gach kategorii TLK oraz IC w relacjach krajowych. Należy pamiÄ™tać, że bilety trzeba kupić najpóźniej 1 dzieÅ„ przed wyjazdem. PodróżujÄ…c pociÄ…gami ekspresowymi EIC i EIP warto skorzystać z Biletu Rodzinnego. Uprawnia on do 30% zniżki dla osób jadÄ…cych w grupie od 2 do 5 osób, wÅ›ród których jest dziecko, które nie ukoÅ„czyÅ‚o 16 roku życia.

Więcej patroli na dworach

Budynki dworców bÄ™dÄ… patrolowane przez pracowników ochrony oraz funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei. W przypadku zauważenia niebezpiecznej sytuacji warto skorzystać z PKP.appki. WażnÄ… funkcjÄ… nowej aplikacji jest przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie poÅ‚Ä…czenie z pracujÄ…cymi przez caÅ‚Ä… dobÄ™ sÅ‚użbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeÅ„stwo na dworcach.

Wsparcie w podróży przez caÅ‚Ä… dobÄ™

Aktualny rozkÅ‚ad dostÄ™pny jest na stronie portalpasazera.pl, w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i PKP.appka, a także na stronach przewoźników. Pod numerem caÅ‚odobowej infolinii 703 200 200 można uzyskać informacje o poÅ‚Ä…czeniach PKP Intercity. Na stacjach informacje o odjazdach i przyjazdach pociÄ…gów podawane sÄ… na ekranach oraz przekazywane w formie komunikatów gÅ‚osowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobÄ™ dziaÅ‚a Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnieÅ„ spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczÄ™stunku czy noclegu. Pracownicy CWK wspóÅ‚pracujÄ… z obsÅ‚ugÄ… skÅ‚adów pasażerskich. AktualizujÄ… komunikaty dla pasażerów wygÅ‚aszane w pociÄ…gach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnieÅ„ pociÄ…gów powyżej 120 min., na kilkudziesiÄ™ciu najwiÄ™kszych dworcach, podróżni otrzymajÄ… przekÄ…ski i ciepÅ‚e napoje.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych

Kolejarze apelujÄ… o zachowanie bezpieczeÅ„stwa podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych. Zawsze należy zachować szczególnÄ… ostrożność, zatrzymać siÄ™ przed znakiem stop, czerwonymi Å›wiatÅ‚ami i nie wjeżdżać pod opadajÄ…ce rogatki. Ważne telefony, z których można skorzystać, gdyby urzÄ…dzenia przejazdowe nie dziaÅ‚aÅ‚y lub samochód zgasÅ‚ na przejeździe, znajdujÄ… siÄ™ na żóÅ‚tych naklejkach umieszczonych na wewnÄ™trznej stronie krzyża Å›w. Andrzeja lub na sÅ‚upku, do którego przymocowane jest ramiÄ™ rogatki.

ŹródÅ‚o: PKP PLK 

Fot. Suwalki24.pl

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
07.17.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe og³oszenie