10.05.2015

Ubezpieczyciel lepszy od szwagra

Agent ubezpieczeniowy, rodzina czy infolinia ubezpieczyciela – do kogo dzwonisz w przypadku stłuczki? Kiedy Twój samochód stoi rozbity na środku ulicy, chcesz jak najszybciej uzyskać skuteczną pomoc. Podpowiadamy, gdzie jej szukać.

Stłuczka powoduje stres u każdego kierowcy. Dlatego odruchowo wybieramy telefon do kogoś zaufanego, kto może udzielić nam pomocy. Z sondażu zrealizowanego przez instytut MillwardBrown na zlecenie TUiR WARTA wynika, że tuż po stłuczce co trzeci kierowca kontaktuje się z agentem,
u którego wykupiÅ‚ ubezpieczenie. 29% osób woli kontakt z kimÅ› z rodziny. Tylko 23% ankietowanych w pierwszej kolejnoÅ›ci dzwoni do telefonicznego centrum obsÅ‚ugi klienta. Dlaczego tak rzadko kontaktujemy siÄ™ z naszym towarzystwem ubezpieczeniowym?

Wsparcie w standardzie

Choć coraz częściej nawet do polisy OC doÅ‚Ä…czany jest pakiet assistance, gwarantujÄ…cy holowanie po wypadku, to wciąż nie jest to rynkowy standard. Część osób po prostu nie ma wiÄ™c odpowiedniego ubezpieczenia. Z kolei ci, którzy je majÄ…, w stresie zwiÄ…zanym ze stÅ‚uczkÄ… czÄ™sto zapominajÄ… o pÅ‚ynÄ…cych z tego uprawnieniach. DzwoniÄ… wiÄ™c po pomoc do kogoÅ› z rodziny lub przyjacióÅ‚, bo nie wiedzÄ…, co robić. Tymczasem, majÄ…c odpowiedni pakiet ubezpieczeniowy, można uzyskać profesjonalnÄ… poradÄ™ i pomoc ubezpieczyciela. 

- Na przykÅ‚ad pakiet Warta OC Komfort, gwarantuje bez dodatkowych opÅ‚at kompleksowÄ… pomoc po wypadku  – mówi JarosÅ‚aw Nowak, z WydziaÅ‚u Assistance Warty. Specjalnie przeszkoleni konsultanci assistance dyżurujÄ… w Centrum ObsÅ‚ugi Klienta Warty przez caÅ‚y tydzieÅ„, 24 godziny na dobÄ™. Kierowca może od razu po wypadku zadzwonić, a konsultant podpowie mu krok po kroku, co ma dalej robić. JeÅ›li bÄ™dzie taka potrzeba zorganizuje też pomoc holownika. Podpowie także, gdzie znaleźć dobry warsztat czy parking strzeżony

Kompleksowa pomoc na wyciągnięcie ręki

Ważne jest to, że na pomoc gwarantowanÄ… przez np. pakiet Warta OC Komfort, może liczyć każdy kierowca bez wzglÄ™du na to, czy jest sprawcÄ… wypadku czy poszkodowanym. To aspekt, na który warto zwrócić uwagÄ™, wykupujÄ…c ubezpieczenie. Podobnie jak na możliwość wykupienia szerszych wariantów assistance. ZapewniajÄ… one wsparcie nie tylko po wypadku, ale też miÄ™dzy innymi w razie awarii pojazdu, braku paliwa czy przedziurawienia opony.

- PrzeciÄ™tny czas oczekiwania na pomoc drogowÄ… w mieÅ›cie to nie wiÄ™cej niż 30 minut, a poza miastem okoÅ‚o 40 minut – podaje JarosÅ‚aw Nowak. - Warto wiÄ™c wybierać pakiety ubezpieczeniowe, zawierajÄ…ce usÅ‚ugi assistance i po wypadku dzwonić bezpoÅ›rednio do ubezpieczyciela. W wiÄ™kszoÅ›ci przypadków, bÄ™dziemy w stanie udzielić pomocy szybciej, niż tytuÅ‚owy szwagier – dodaje.

Do kogo najczęściej zgłaszamy się w przypadku stłuczki?

Reakcja kierowców jest zróżnicowana także ze wzglÄ™du na pÅ‚eć. Kierowcy-kobiety najpierw szukajÄ… wsparcia u czÅ‚onków rodziny (48%), a tuż potem u swojego agenta ubezpieczeniowego (27%). Dopiero w dalszej kolejnoÅ›ci (15%) kontaktujÄ… siÄ™ z centrum obsÅ‚ugi klienta ubezpieczyciela. Kierowcy-mężczyźni od razu kontaktujÄ… siÄ™ z towarzystwem ubezpieczeniowym – w pierwszej kolejnoÅ›ci z agentem (34 %), a w drugiej z infoliniÄ… ubezpieczyciela (27%).

 

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
12.22.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe og³oszenie