Pojawiają się w domach klientów i podszywają pod inkasentów odczytujących liczniki. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy za energię elektryczną. PGE ostrzega i radzi na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać.
Metoda oszustów jest prosta. FaÅ‚szywy inkasent pyta klienta, dlaczego nie zapÅ‚aciÅ‚ jeszcze za energiÄ™. JeÅ›li trafi na osobÄ™, która zalega z pÅ‚atnoÅ›ciami, żąda natychmiastowego uregulowania dÅ‚ugu, obiecujÄ…c za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyÅ‚udzenia pieniÄ™dzy.
PGE Polska Grupa Energetyczna informuje, że przedstawiciele SpóÅ‚ki nie pobierajÄ… żadnych opÅ‚at w domach klientów. Wszelkie formalnoÅ›ci zwiÄ…zane z opÅ‚atami za energiÄ™ elektrycznÄ…, w tym dotyczÄ…ce zalegÅ‚oÅ›ci, dokonywane sÄ… w Biurach ObsÅ‚ugi Klienta PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z Contact Center PGE, tel: 422 222 222.
Jak rozpoznać prawdziwego inkasenta, który odczytuje stan licznika:
- posiada legitymacjÄ™ sÅ‚użbowÄ… ze zdjÄ™ciem i numerem – na żądanie odbiorcy powinien siÄ™ wylegitymować,
- nie pobiera żadnych opłat,
- nie może przedstawiać żadnych ofert sprzedaży energii ani przedstawiać umów do podpisania,
- jeżeli nie zastanie odbiorcy, pozostawia informację z prośbą o podanie stanu licznika telefonicznie (numer: 422 222 222), za pomocą wiadomości SMS (numer: 603 991 388) lub e-mailem.
Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.