Minął rok od chwili rozpoczęcia budowy drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. Zaawansowanie prac sięga 60 procent, a zakończenie robót planowane jest na maj przyszłego roku.
Celem inwestycji jest osiągnięcie standardu drogi ekspresowej S61 na całej obwodnicy Szczuczyna.
W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednojezdniowej obwodnicy Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.
Umowę o wartości 75 mln zł. na zaprojektowanie i budowę obw. Szczuczyna, podpisano 26 maja 2017 r. ze spółką POLAQUA. Nadzór inwestorski pełni spółka TPF Sp. z o.o.
Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” , a więc do zadań Wykonawcy należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej oraz, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał Wojewoda Podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później.
Obwodnica Szczuczyna będzie kolejnym, po fragmencie obwodnicy Augustowa łączącym się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk, fragmentem 200-kilometrowej drogi ekspresowej S61, która jest „kręgosłupem” międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą).
W realizacji znajdują się wszystkie odcinki, z wyjątkiem dwóch, Podborze - Śniadowo (19,5 km) oraz Suwałki – Budzisko (24,5 km), na które zostały ogłoszone ponowne przetargi.
Źródło: GDDKiA Białystok