Ciekawość to jedna z cech nas – kobiet. Lubimy poszerzać swoją wiedzę i być na bieżąco z nowinkami. Niestety czasami zbyt pobieżnie podchodzimy do tego, co najważniejsze, czyli wiedzy o potrzebach naszej skóry. Zaledwie nieco więcej niż połowa Polek potrafi określić typ skóry, jaki ma – wynika
z badania zrealizowanego na zlecenie marki CD.
Tymczasem Å›wiadomość w tym zakresie to pierwszy i podstawowy krok w kierunku skutecznej pielÄ™gnacji, która pozostanie w zgodzie z naturalnymi potrzebami naszego ciaÅ‚a.
JednÄ… z przyjemniejszych części zakupów jest wybór kosmetyków, ponieważ na sklepowych póÅ‚kach dostÄ™pna jest szeroka gama różnych produktów. Aby wybrać odpowiedni rodzaj pielÄ™gnacji, który podkreÅ›li nasze naturalne piÄ™kno należy przede wszystkim znać typ swojej skóry. WedÅ‚ug badania
„W Å›wiecie pielÄ™gnacji, czyli wiedza kosmetyczna Polek” przeprowadzonego na zlecenie marki CD aż 34,9% z nich nie jest tego pewna! W tym przypadku nie powinien dziwić fakt, że ponad 3/4 z nas podczas kosmetycznych zakupów kieruje siÄ™ cenÄ…[1]. Trudno jest dobrać odpowiedni kosmetyk nie znajÄ…c typu swojej skóry, dlatego bardzo czÄ™sto siÄ™gamy po to, co jest odpowiednie pod wzglÄ™dem finansowym.
Mówi siÄ™, że to opakowanie sprzedaje produkt. Kolorowe etykiety przepeÅ‚nione treÅ›ciÄ… ustÄ™pujÄ… minimalistycznym wzorom, które sÄ… inspirowane naturÄ… i tradycjÄ…. Jednak musimy pamiÄ™tać, że opakowanie to nie wszystko, ponieważ zgodnie z prawem każdy kosmetyk musi być oznakowany
w sposób widoczny i czytelny, m.in.: nazwÄ…, informacjami o producencie i skÅ‚adnikach, terminem trwaÅ‚oÅ›ci, numerem partii, ostrzeżeniami, a także funkcjami.
- SkÅ‚adniki na etykiecie muszÄ… być okreÅ›lone zgodnie z nazwami przyjÄ™tymi w MiÄ™dzynarodowym Nazewnictwie SkÅ‚adników Kosmetycznych (INCI). Ma to jednÄ… wadÄ™ – producenci w wiÄ™kszoÅ›ci umieszczajÄ… takie informacje z tyÅ‚u opakowania, maÅ‚Ä… czcionkÄ…. Dlatego bardzo czÄ™sto możemy mieć problem z odczytaniem tych nazw. Na przykÅ‚ad „silicone” czyli silikony, zgodnie z listÄ… INCI mogÄ… być okreÅ›lane jako „dimethicone” – mówi Stefan Mulder, dyrektor marketingu z firmy Lornamead.
BÄ™dÄ…c w sklepie zazwyczaj nie mamy czasu, a nawet ochoty, aby wyszukiwać informacje o każdym „podejrzanym” dla nas skÅ‚adniku, dlatego zaledwie 31,6% zawsze sprawdza skÅ‚ad kosmetyku[2]. SiÄ™gamy po to, co przyciÄ…ga nasz wzrok. Kiedy jednak analizujemy etykietÄ™ do zakupu danego kosmetyku najbardziej przekonujÄ… nas informacje o skutecznoÅ›ci jego dziaÅ‚ania (41,4%), o braku zawartoÅ›ci kontrowersyjnych skÅ‚adników (34,6%) oraz że nie jest testowany na zwierzÄ™tach (32,7%)[3]. Zwracanie uwagi na etykietÄ™ produktu, a nie na jego markÄ™ i cenÄ™ oraz umiejÄ™tność czytania jego skÅ‚adu jest niezwykle istotna. DziÄ™ki temu możemy dowiedzieć siÄ™, co najlepiej dziaÅ‚a na naszÄ… skórÄ™, dlatego dbamy o niÄ… w prawidÅ‚owy sposób i dostarczamy jej tylko to, co najlepsze.
Więcej informacji o marce CD i jej filozofii: http://cd-kosmetyki.pl/