Na Warmii i Mazurach przebywała w sierpniu ekipa telewizyjna stacji z St. Petersburga „Piervyj TVCH”, która przygotowuje program turystyczny.
Jest to telewizja kablowo – satelitarna, która oferuje 12 kanałów. Dzięki dostawcom jest dostępna w 8 regionach/krajach: Rosji, krajach nadbałtyckich, Białorusi, Ukrainie, Gruzji, Armenii, Kazachstanie i Kirgistanie.
Jednym z kanałów jest kanał podróżniczy TELEPUTIESHESTVIJA, w którym emitowany jest cykl KARTA MIRA. Kanał Teleputieshestvija dociera do 4.492.000 odbiorców, wśród których są przede wszystkim ludzie młodzi, aktywni zawodowo, średnio zamożni.
W właśnie na tym kanale będzie emitowany program Karta Mira o Warmii i Mazurach o długości 26 minut. Zostanie on wyemitowany w okresie wrzesień – październik br. z częstotliwością 40 razy. Program anonsować będą odpowiednio wcześniej 30-sekundowe spoty, emitowane nie tylko w kanale podróżniczym, ale również w innych dostępnych kanałach w ilości 600 razy.
Nagrania obejmą atrakcje miasta Giżycko, wydarzenie Mazury Air Show, wizytę w Sanktuarium w św. Lipce, pokazy rycerskie na zamku w Rynie, prezentację szlaku rowerowego Green Velo, pokazy kuchni regionalnej, wybrane atrakcje Lidzbarka Warmińskiego, Olsztyna, Elbląga, jak również pochylnie na Kanale Elbląskim oraz turystykę konną.
Program powstaje przy współudziale finansowym – Zagranicznego Ośrodka Zagranicznego Polskiej Organizacji Turystycznej w Moskwie, Departament Sportu i Turystyki woj. warmińsko- mazurskiego, Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz przy współpracy z miastami – Giżycko, Olsztyn, Elbląg, jak również partnerami z regionu.
Warmińsko - mazurskie miasta starają się od dawna przyciągnąć Rosjan, m.in. promując się w obwodzie kaliningradzkim,. Rosjan zachęcają także billboardy i witacze ustawione na drogach dojazdowych.
Szczególnie w weekendy mazurskie hotele pękają w szwach. A Rosyjski turysta, to dobry gość, bo gdy przyjeżdża, to pieniędzy nie żałuje. Nic dziwnego, że mazurscy samorządowcy na promocję Warmii i Mazur w obwodzie kaliningradzkim wydadzą około dwóch milionów złotych rocznie. Opłaci się.
Oba regiony potrafią też razem promować się m.in. na międzynarodowych targach turystycznych. Coraz więcej turystów z Rosji jest zainteresowanych nie tylko zakupami, ale i wypoczynkiem oraz leczeniem w przygranicznych powiatowych szpitalach. Samorząd planuje zatem rozwijać lukratywną ofertę w dziedzinie zdrowia i turystyki medycznej.
A gubernator obwodu zaprasza do korzystania z usług także kaliningradzkich placówek służby zdrowia. Przeszły one w kilku minionych latach gruntowną modernizację i są wyposażone w nowoczesny sprzęt oraz dysponuje dobrą kadrą lekarską. Umowę o współpracy podpisały już przed kilkoma laty samorządy lekarskie Olsztyna i Kaliningradu. Za unijne pieniądze z programu współpracy chcą stworzyć w obu miastach ośrodki, w których będą się szkolić zarówno studenci, lekarze rezydenci, jak i specjaliści zaawansowani w chirurgii małoinwazyjnej.
Teraz walorami regionu zainteresował się o wiele dalszy Petersburg, a dzięki filmowi dowiedzą się o nich także mieszkańcy Białorusi, Ukrainie, Gruzji, Armenii, Kazachstanu, a nawet i Kirgistanu.
WYG
Źródło i fot: Warmińsko –Mazurska Organizacja Turystyczna