Spośród 167 poprawnych zgłoszeń kapituła konkursu wskazała blisko 30 produktów, przedsięwzięć, firm i instytucji, które powalczą o ten prestiżowy tytuł.
W kategorii Kultura wśród nominowanych znalazła się wystawa "Pieśń o domu" w Muzeum im. Marii Konopnickiej w Suwałkach, w kategorii Marka bez barier - Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa Bajka, prowadzona przez Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów, a w kategorii produkt spożywczy - "Podlaska Szeptucha" Augustowskiej Miodosytni,
W piątek, 17 marca wicemarszałek Sebastian Łukaszewicz i Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji urzędu marszałkowskiego ogłosili listę nominowanych w tegorocznej edycji konkursu. Oficjalnie otwarto też plebiscyt na Podlaską Markę Konsumentów.
Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych konkursów w regionie .Od wielu lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a świadczy o tym liczba zgłoszeń do konkursu. W tym roku wpłynęło ich aż 359 – mówił wicemarszałek Łukaszewicz.
Po weryfikacji poprawności zgłoszeń, w puli zostało 167 kandydatów. To właśnie spośród nich kapituła wybrała kandydatów do tytułu Podlaskiej Marki 2022 w dziesięciu kategoriach: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0. i Marka bez barier. W dziewięciu z nich kapituła wskazała po trzech nominowanych, a w jednej – chodzi o Projekt 4.0 – nominowano dwóch kandydatów.
Zwycięzców poznamy 20 kwietnia podczas gali finałowej w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Wtedy również zostanie ogłoszony Honorowy Ambasador Województwa Podlaskiego i Ambasador Podlaskiej Gospodarki.
Sebastian Łukaszewicz zauważył, że dla laureatów nagroda ma ogromne znaczenie prestiżowe i jest powodem do dumy.
– Statuetki są eksponowane w widocznych miejscach, a symbol województwa, czyli pikselowy żubr zdobi m.in. samochody służbowe firm, instytucji, organizacji czy produktów. To nas bardzo cieszy – mówił wicemarszałek.
Od lat Podlaskiej Marce towarzyszy plebiscyt Podlaska Marka Konsumentów, czyli głosowanie SMS-owe, w którym każdy, bez względu na miejsce zamieszkania, będzie mógł wskazać swego faworyta.
– Głosowanie rozpoczęło się w piątek, 17 marca i zakończy się 24 marca w południe. Głosowanie jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę podlaskamarka.pl, wybrać swojego kandydata i wysłać sms – poinformowała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.
Podobnie jak laureaci nagród głównych, zwycięzca w plebiscycie konsumentów otrzyma nagrodę w wysokości 10 tys. zł.
Źródło: podlaskie.eu
Fot. Mateusz Duchnowski