W Szkole Podstawowej nr 6 w Suwałkach odbył się wielki Maraton Czytania. Zaopatrzeni w pokaźny zbiór lektur i wygodne materace, uczniowie rozpoczęli czytanie w poniedziałek. Był to dzień klas pierwszych i drugich.
Uczniowie klas drugich przez caÅ‚y dzieÅ„ czytali fragmenty książek swoim mÅ‚odszym koleżankom i kolegom. Do akcji wÅ‚Ä…czyli siÄ™ też nauczyciele i rodzice. Maraton rozpoczęła uroczyÅ›cie Lidia Baranowska, zastÄ™pca dyrektora „Szóstki”. PrzeczytaÅ‚a fragment „MikoÅ‚ajka". Dzieci czytaÅ‚y fragmenty „MikoÅ‚ajka" i „Misia Uszatka" oraz wiersze M. Konopnickiej.
- ZaÅ‚ożeniem maratonu byÅ‚o, aby dzieci nie siedziaÅ‚y w Å‚awkach, lecz przyjęły wygodne pozycje na materacach podczas czytania i sÅ‚uchania – tÅ‚umaczy Jolanta Walicka, prowadzÄ…ca szkolnÄ… bibliotekÄ™.
We wtorek uczniowie trzecich klas czytali „Dziennik cwaniaczka" J. Kinney'a i „Magiczne drzewo" A. Maleszki. Książki te bardzo podobaÅ‚y siÄ™ dzieciom. Nauczyciele również mogli nieco poczytać.
W trzecim dniu Maratonu Czytania uczniowie klas piÄ…tych mieli okazjÄ™ czytać fragmenty nowoÅ›ci czytelniczych. OczywiÅ›cie, najpopularniejszy byÅ‚ znowu „Dziennik cwaniaczka". Swoimi umiejÄ™tnoÅ›ciami czytelniczymi pochwaliÅ‚ siÄ™ dyrektor szkoÅ‚y.
Czwartek należaÅ‚ już do klas czwartych. Uczniowie i zaproszeni goÅ›cie czytali fragmenty „Koszmarnego Karolka" „Dziennika cwaniaczka". Gośćmi Maratonu Czytania w tym dniu byli: pani inspektor z WydziaÅ‚u OÅ›wiaty i Wychowania Elżbieta SzczÄ™sna i zastÄ™pca naczelnika Jadwiga OlbryÅ›. SzkoÅ‚Ä™ odwiedziÅ‚ również Dyrektor Delegatury Kuratorium OÅ›wiaty w SuwaÅ‚kach pAndrzej RaczyÅ‚o.
- Ostatni dzieÅ„ Maratonu Czytania to dzieÅ„ klas szóstych. Tym razem uczniowie przez caÅ‚y dzieÅ„ poznawali znane książki Bahdaja, m.in. „Stawiam na Tolka Banana". Mieli też okazjÄ™ poznać blog szkolny, który prowadzimy od 2 grudnia – dodaje Walicka.
IdeÄ… Maratonu Czytania byÅ‚a popularyzacja różnego typu książek dla dzieci i mÅ‚odzieży, wyrabiania nawyku czytania i zdobywania wiedzy.
Forma maratonu byÅ‚a nieco oryginalna. Dzieci nie siedziaÅ‚y w Å‚awkach, lecz przyjęły podczas czytania i sÅ‚uchania wygodne pozycje na materacach, które rozÅ‚ożone zostaÅ‚y na korytarzu. MogÅ‚y siedzieć, leżeć tak, jak to zazwyczaj wiÄ™kszość czytajÄ…cych robi w domu, czytajÄ…c jakÄ…Å› książkÄ™.
Cała akcja odbywa się w ramach Szkoły z Klasą 2.0