Brak lub złe oznakowanie remontowanych ulic, niebezpieczne przejście na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II z Podhorskiego, problemy rodziców dowożących dzieci do szkół na ulicy Sejneńskiej, ulica Żeromskiego zablokowana samochodami klientów Plazy, przekraczający prędkość kierowcy jadący ulicą Świerkową, brak informacji czy na ulicy Buczka (na zdjęciu) powstanie ścieżka rowerowa - to tylko niektóre sygnały świadczące o chaosie na suwalskich ulicach i braku informacji o realizowanych inwestycjach zgłoszone przez radnych na środowej sesji Rady Miejskiej Suwałk.
Odpowiadający na interpelacje Tomasz Drejer, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Suwałkach w zasadzie nie rozwiał wątpliwości. Brak właściwego poziomego oznakowania remontowanych dróg, czyli kolorem żółtym a nie białym, tłumaczył tym, że po zakończeniu remontu trzeba zerwać żółtą farbę, co spowoduje uszkodzenie nowej nawierzchni. Uznał też, jego firma raz w tygodniu na drogach przeprowadza są kontrole zgodności z tymczasowych oznaczeń z dokumentacją projektową. Jeśli coś jest nie tak, winni są kierowcy jeżdżący na pamięć bądź nie stosujący się do znaków.
Nie powiedział, bo nie wiedział lub wiedzieć nie chciał, że np. znak informujący o zamknięciu ul. Hamerszmita i objeździe ul. Kamedulską na skrzyżowaniu Em. Plater i Sikorskiego postawiono kilka godzin (ok. 10.00) po rozpoczęciu prac drogowych.
W sprawie ulicy Żeromskiego blokowanej przez klientów Plazy zarówno T. Drejer jak i zastępca prezydenta Łukasz Kurzyna twierdzili, że najlepszym rozwiązaniem byłoby ustawienie po obu stronach ulicy znaku zakazu zatrzymywania i postoju, ale dotyczyłby on również mieszkańców ulicy. W tej sytuacji trzeba szukać innego rozwiązania.
Najlepszym rozwiązaniem problemu bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Podhorskiego i Jana Pawła II byłaby ... likwidacja przejścia. Ustawienie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej znacznie utrudniłoby ruch pojazdów. Po pierwsze dlatego, że odległość pomiędzy sygnalizacją na skrzyżowaniu Kolejowa/Dwernickiego-Podhorskiego/Utrata jest niezbyt wielka, po wtóre, przejście jest na wierzchołku stromego podjazdu na Podhorskiego (od strony Utraty) i, zwłaszcza zimą, utrudniałoby sprawne poruszanie się ciężkim samochodom powodując korki na podjeździe i ulicy Utrata. W tej sytuacji, jeżeli przejście ma zostać, szczególną uwagę powinni zwracać korzystający z niego piesi ja i zbliżający się do przejścia kierowcy.
Warto dodać, ze w odległości kilkunastu metrów od przejścia jest wyjazd z ul. Jana Pawła II na Podhorskiego z możliwością skrętu w Utratę. Może warto zastanowić się nad wprowadzeniem dla wyjeżdżających z Jana Pawła II obowiązku skrętu w prawo, w stronę ronda na skrzyżowaniu z Pułaskiego?
ZDiZ przy współpracy z policją dokonają analizy ruchu na odcinku ul. Świerkowej, od Klonowej do Kolejowej, ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowania z Lipową i rozważeniem budowy podwyższonego przejazdu przez skrzyżowanie Świerkowa – Lipowa.
Ł. Kurzyna zapewnił, że po jednej stronie modernizowanej aktualnie ulicy Buczka, aż do ronda Leśna, powstanie ścieżka rowerowa.
Tymczasowym ale rychłym rozwiązaniem problemu bezpieczeństwa na ul. Sejneńskiej w pobliżu szkół: SP 6, ZS 4 i ZST będzie rychłe udostępnienie parkingu na miejskiej działce przy ul. Waryńskieo (vs a vis WORD-u) i otwarcie furtki umożliwiającej przejście na teren SP 6 bezpośrednio od strony ul Waryńskiego.