Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk był dziś gościem II Wschodniego Forum Drogowego: Kruszywo-Cement-Beton. Wydarzenie, które potrwa do piątku (16 marca) odbywa się w Suwałkach. Wykonawcy dróg, inwestorzy, firmy budowlane – wszyscy rozmawiają o tym jakie drogi, gdzie, kiedy i w jakiej technologii powstaną.
PrezentacjÄ™ otwierajÄ…ca pierwszy dzieÅ„ „Forum” wygÅ‚osiÅ‚ Prezydent SuwaÅ‚k. CzesÅ‚aw Renkiewicz omówiÅ‚ temat dot. tego, że SuwaÅ‚ki sÄ… bramÄ… na póÅ‚noc Europy.
– Przez nasze miasto biegnÄ… ważne w skali europejskiej korytarze transportowe wpisane do sieci TEN-T. Czy sÄ… to drogi, czy kolej – te szlaki przebiegajÄ… przez SuwaÅ‚ki. Budowa trasy Via Baltica jest bardzo zaawansowana. Budowa kolei rozkrÄ™ca siÄ™. Niestety niepokoi mnie i wielu samorzÄ…dowców z tej części Polski plan budowy szlaku Via Carpatia czyli drogi Å‚Ä…czÄ…cej Morze BaÅ‚tyckie z poÅ‚udniem Europy – mówiÅ‚ w swoim wystÄ…pieniu Prezydent SuwaÅ‚k.
W naszym województwie trasa ta ma przebiegać z BiaÅ‚egostoku w stronÄ™ Knyszyna, EÅ‚ku, a dalej szlakiem Via Baltica do SuwaÅ‚k.
Poprowadzenie w ten sposób tej drogi to zdaniem Prezydenta SuwaÅ‚k nieuzasadnione wydÅ‚użenie trasy ze stolicy województwa w kierunku paÅ„stw nadbaÅ‚tyckich.
– To konsekwencje Å›rodowiskowe, finansowe i logistyczne. O 30 km dÅ‚uższa droga to droższy koszt jej budowy, to wiÄ™ksze zanieczyszczenie Å›rodowiska przez dÅ‚użej jadÄ…ce ciężarówki oraz wyższe koszty transportu towarów. Ja i wiele osób uważa, że korzystniejszym byÅ‚oby poprowadzenie tej trasy po drodze krajowej nr 8 czyli z BiaÅ‚egostoku przez Korycin do Augustowa – mówiÅ‚ Prezydent SuwaÅ‚k.
Polski Kongres Drogowy, który jest inicjatorem II Wschodniego Forum Drogowego: Kruszywo-Cement-Beton to inicjatywa spoÅ‚eczna, która chce zapewnić kierowcom jednolite standardy na caÅ‚ej sieci dróg publicznych. CzÅ‚onkowie stowarzyszenia chcÄ… w sprawach ważnych zabierać gÅ‚os i wpÅ‚ywać na decyzje oraz aktywnie dziaÅ‚ać w czasie ich realizacji.
O tym co w ramach „Forum” wydarzy siÄ™ w SuwaÅ‚kach można przeczytać TUTAJ.
Inicjatywa powoÅ‚ania Polskiego Kongresu Drogowego narodziÅ‚a siÄ™ w czasie I Forum ZarzÄ…dców Drogowych jesieniÄ… 2004 roku. Polski Kongres Drogowy, jako reprezentacja caÅ‚ej branży, chce być doradcÄ…, opiniodawcÄ… i sÅ‚użyć fachowÄ… pomocÄ… w obszarze podejmowanych decyzji i dziaÅ‚aÅ„. BÄ™dzie również obiektywnym recenzentem wszystkich tych dziaÅ‚aÅ„.