W miniony weekend w Suwałkach odbyła się akcja Młodzieży Wszechpolskiej "Kupuj Polskie". Zorganizowało ją niedawno reaktywowane koło Młodzieży Wszechpolskiej.
W sobotę odbyło się kolejne spotkanie formacyjne Młodzieży Wszechpolskiej. Gościem specjalnym był Zbigniew Narski - kombatant II Wojny Światowej i Powstania Warszawskiego.
W niedzielę została również przeprowadzona cykliczna akcja "Kupuj Polskie", organizowana przez Młodzież Wszechpolską w całym kraju. W ramach akcji Wszechpolacy promują postawę patriotyzmu konsumenckiego, zwłaszcza w okresie świątecznych zakupów. W Suwałkach akcja odbyła się w południe na Placu Marii Konopnickiej, gdzie po konferencji prasowej rozdawane były ulotki i plakaty.
- To ważne, aby w świecie nieograniczonej podaży klienci umieli kupować świadomie, odróżniając produkty rodzimych od zagranicznych producentów. Dlaczego? Ponieważ kupując polskie produkty napędzamy własną gospodarkę, pozwalamy bogacić się rodzimym przedsiębiorcom i tworzymy nowe miejsce pracy - czyli przyczyniamy się do wzrostu gospodarczego kraju. Kupując polskie produkty tworzymy obieg zamknięty złotówki – przekonuje Bartosz Sokołowski, prezes białostockiej Młodzieży Wszechpolskiej.
Jak zatem odróżnić polskie produkty pośród setek marek na sklepowych półkach? Wbrew pozorom nie jest to trudne! Istnieje aplikacja "POLA", która umożliwia określenie udziału polskiego kapitału w danym produkcie. Wystarczy połączenie z internetem i zeskanowanie kodu kreskowego.
- Pola informuje czy dana firma produkuje w Polsce, gdzie prowadzi badania swoich produktów, czy jest zarejestrowana w Polsce oraz określa czy dana firma nie stanowi części zagranicznego koncernu. Aplikację można pobrać za darmo. To wygodne rozwiązanie dla świadomego konsumenta – wyjaśnia Sokołowski.