Choć w kalendarzu zima, samorządy i organizacje turystyczne z Suwalszczyzny i Mazur już głowią się nad tym, jak do regionu ściągnąć turystów. A, że duży może więcej, zacieśniają współpracę i jako klaster kreują i promują wspólną markę EGO SAS.
Program „Rozwój PotencjaÅ‚u Turystycznej Sieci WspóÅ‚pracy – klaster „Suwalszczyzna- Mazury” w partnerstwie z sektorami kreatywnymi” zaczÄ™to realizować w październiku 2012 roku. PrzystÄ…piÅ‚y do niego: Suwalska Organizacja Turystyczna, Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna, samorzÄ…dy Augustowa, EÅ‚ku, GoÅ‚dapi, ziemi oleckiej, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem powiatów suwalskiego, augustowskiego i sejneÅ„skiego (SAS).
GÅ‚ówne cele przedsiÄ™wziÄ™cia, to budowanie partnerstwa i wspóÅ‚pracy po to, aby jak najlepiej wypromować w Polsce i na Å›wiecie SuwalszczyznÄ™ i Mazury.
Na spotkaniu, które odbyÅ‚o siÄ™ Euroregionie Niemen przedstawiciele wymienionych organizacji starali siÄ™ zebrać i podsumować wszystkie walory regionu. Każdy z przybyÅ‚ych opowiadaÅ‚ o geograficznym, historycznym i kulturowym bogactwie swojego powiatu. Zastanawiano siÄ™, jak najefektywniej wypromować EGO SAS.
Marcin BonisÅ‚awski, naczelnik WydziaÅ‚u Rozwoju i Funduszy ZewnÄ™trznych UrzÄ™du Miejskiego w SuwaÅ‚kach zapewniÅ‚, że marka może liczyć na przychylność zarówno suwalskiego urzÄ™du, ale też MarszaÅ‚kowskiego. W przyszÅ‚ej perspektywie samorzÄ…dy bÄ™dÄ… nie tylko stawiać na wspóÅ‚pracÄ™ na szczeblu miejskim i powiatowym, ale też miÄ™dzywojewódzkim.
Jednym z podstawowych źródeÅ‚ promocji regionu jest Internet. Oto film promujÄ…cy SuwalszczyznÄ™: http://youtu.be/Vmsj166LtsI
ŹródÅ‚o: SIRT SuwaÅ‚ki