Złapana w sieć kłamstw oszustów 32-letnia mieszkanka powiatu suwalskiego, za pomocą kodów BLIK, wpłaciła na ich konto 90 tysięcy złotych. Myślała, że w ten sposób zabezpieczy swoje oszczędności przed złodziejami.
Wczoraj do policjantów z suwalskiej komendy, zgÅ‚osiÅ‚a siÄ™ 32-latka, informujÄ…c, że padÅ‚a ofiarÄ… oszustów.
Tego samego dnia, kobieta odebrała telefon. Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy przekonywał suwalczankę, że ktoś włamał się na jej konto i chce wziąć na nią kredyt. Rzekomy pracownik banku polecił kobiecie zalogować się do konta bankowego, aby uchronić się przed utratą oszczędności. Kobieta usłyszała, że zostanie przełączona do działu do walki z cyberprzestępczością.
Kolejny rozmówca nakÅ‚oniÅ‚ kobietÄ™, do wypeÅ‚nia wniosku o kredyt, bo inaczej uruchomiony bÄ™dzie już zaakceptowany wniosek na faÅ‚szywe dane. Mieszkanka powiatu suwalskiego, chcÄ…c zabezpieczyć swoje oszczÄ™dnoÅ›ci, uwierzyÅ‚a oszustom i wykonywaÅ‚a ich polecenia. FaÅ‚szywy pracownik poinformowaÅ‚ kobietÄ™, że jeżeli szybko nie wypÅ‚aci przyznanego kredytu z banku, to przejmÄ… go przestÄ™pcy. Dodatkowo oszust poinstruowaÅ‚ rozmówczyniÄ™, jak ma siÄ™ zachować w banku, aby jego pracownicy nie nabrali podejrzeÅ„. CaÅ‚y czas trwaÅ‚o poÅ‚Ä…czenie, którego miaÅ‚a nie przerywać. Niestety, kobieta uwierzyÅ‚a w historiÄ™ oszusta i pobraÅ‚a 90 tysiÄ™cy zÅ‚otych, a nastÄ™pnie wpÅ‚aciÅ‚a je za poÅ›rednictwem wpÅ‚atomatu na konto przestÄ™pców używajÄ…c przy tym kodów BLIK podanych przez oszustów.
RozsÄ…dek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych to podstawa. Apelujemy, by w podobnej sytuacji natychmiast rozÅ‚Ä…czyć siÄ™ i osobiÅ›cie skontaktować ze swoim bankiem!
ŹródÅ‚o: KMP w SuwaÅ‚kach