Interaktywna gra miejska, nowoczesny skatepark, a może miejsce spotkań dla wszystkich pokoleń? Uczniowie z całej Polski wykazali się ogromną kreatywnością i dosłownie zasypali organizatorów konkursu Finansoaktywni twórczymi projektami.
Cel był jeden – stworzenie projektu inwestycji, zrealizowanej z budżetu obywatelskiego. Spośród 118. zgłoszeń Kapituła konkursu wyłoniła 10. najlepszych prac. Zwycięzcy 6. edycji to uczniowie szkół podstawowych z całej Polski.
W tegorocznej VI. edycji konkursu Finansoaktywni zgłosiło się aż 118. zespołów z całej Polski. Zwycięskie 10. prac wyróżniało się nie tylko pomysłowością i oryginalnością, ale przede wszystkim możliwością urzeczywistnienia w codziennym życiu. W konkursie wzięły udział szkoły z większości województw Polski, najbardziej aktywne było jednak województwo łódzkie i małopolskie. W nagrodę uczniowie otrzymają aparaty błyskawiczne i głośniki bezprzewodowe, a ich opiekunowie czytniki e-booków. Finał odbędzie się zdalnie już 5 listopada.
Najlepiej z zadaniem konkursowym Finansoaktywnych: stworzeniem projektu inwestycji realizowanej w ramach budżetu partycypacyjnego oraz wypromowaniem go w szkole lub środowisku lokalnym poradziły sobie następujące uczniowskie zespoły:
-
projekt pt. „KINO PLENEROWE – ALTERNATYWA NA NUDĘ” – autorkami są uczennice Szkoły Podstawowej im. św. Jana Bosko w Wysokiej,
-
projekt pt. „SZLAKIEM MARII” – autorkami są uczennice Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej z Suwałk - Rozalia Andruszkiewicz, Zuzanna Buraczewska oraz Liliana Wierzchowska
-
projekt pt. „GRA MIEJSKA W BOBOLICACH – ŚLADAMI BARANKA” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Bobolicach,
-
projekt pt. „THE ULTIMATE ANGELS” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w Zespole Edukacyjnym nr 9 w Zielonej Górze,
-
projekt pt. „BEE ECO” – autorami są uczniowie i uczennica ze Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 PTO w Białymstoku,
-
projekt pt. „LETNI CHILL” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 120 im. Konstytucji 3 Maja z Łodzi,
-
projekt pt. „APTEKA – OD AKTYWNOŚCI DO ZDROWIA I WITALNOŚCI” – autorami są uczniowie i uczennica Szkoły Podstawowej nr 12 im. Michała Kajki w Elblągu,
-
projekt pt. „PARK MŁODZIEŻY” – autorami są uczennice i uczeń Szkoły Podstawowej im. prof. Jana Czekanowskiego w Cmolasie,
-
projekt pt. „SKATEPARK DLA WLENIA” – autorkami są uczennice z Zespołu Szkół im. Świętej Jadwigi Śląskiej we Wleniu,
-
projekt pt. „ROWEREM DO SZKOŁY” – autorami są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 im. św. Alojzego Orione w Zduńskiej Woli.
Cel programu
„Finansoaktywni” to program edukacyjny, który ma na celu przybliżenie świata finansów uczniom szkół podstawowych (klasy V-VIII). Misja tegorocznej edycji brzmiała: „Planujemy budżet”. Uczniowie z całej Polski mogli zaznajomić się ze strukturą dochodów i wydatków z budżetu państwa, a także zdobyć wiedzę na temat budżetu gminy oraz poznać znaczenie i efekty planowania budżetu domowego. Program Finansoaktywni. Misja: Planujemy Budżet ma pobudzić uczniów do zdobycia praktycznych umiejętności finansowych, które w przyszłości będą mogli z sukcesami wykorzystywać w życiu dorosłym.
***
Strona programu: www.finansoaktywni.pl / Facebook: www.facebook.com/Finansoaktywni