Kierowcy pytają, dlaczego w czasie prac na skrzyżowaniu Utraty i Sejneńskiej nie zbudowano prawoskrętu. Okazuje się, że taka ingerencja w krajową ósemkę miałaby poważne skutki. Konieczne byłoby zabudowanie tej ulicy ekranami dźwiękochłonnymi.
CaÅ‚kiem niedawno zakoÅ„czyÅ‚y siÄ™ prace na 250-metrowym odcinku ulicy Utrata. Kierowcy dziwiÄ… siÄ™, dlaczego nie wykorzystano okazji i w czasie budowy Å›cieżki rowerowej nie zmodernizowano caÅ‚ego skrzyżowania z SejneÅ„skÄ…. Pas zieleni i szeroki chodnik, aż proszÄ… siÄ™, aby go zawÄ™zić i zbudować tam prawoskrÄ™t, który umożliwiÅ‚by szybszy dojazd do drogi na Sejny.
Szef miejskich drogowców tÅ‚umaczy, że nie jest to takie proste. - Taka inwestycja wymagaÅ‚aby zmiany projektu budowlanego caÅ‚ej drogi krajowej przechodzÄ…cej przez miasto - tÅ‚umaczy Tomasz Drejer, dyrektor ZarzÄ…du Dróg i Zieleni.
Taki krok pociÄ…gnÄ…Å‚by za sobÄ… konieczność dopasowania drogi do aktualnych pomiarów. W tym tych dotyczÄ…cych natężenia haÅ‚asu, który przy „ósemce” kilkukrotnie przekracza normÄ™.
- Po zbudowaniu prawoskrÄ™tu musielibyÅ›my zbudować kilka kilometrów ekranów akustycznych. Lepiej wiÄ™c poczekać na obwodnicÄ™ i wyprowadzenie tranzytu z miasta – snuje plany Drejer.
Z ekranów z pewnoÅ›ciÄ… zadowoleni byliby mieszkaÅ„cy bloków, które na caÅ‚ej dÅ‚ugoÅ›ci miasta przylegajÄ… do obciążonej tirami drogi. Poważnie odczuÅ‚ by to jednak miejski budżet. PrzedziaÅ‚ cenowy za metr bieżący instalacji dźwiÄ™kochÅ‚onnej waha siÄ™ zazwyczaj od 300 zÅ‚ do 2,5 tys. zÅ‚. Taka inwestycja mogÅ‚aby wiÄ™c nawet pochÅ‚onąć kilka milionów zÅ‚otych.
(mkapu)