Wznoszone są tunel pod torami kolejowymi i most na Czarnej Hańczy. Pora zbudować samą ulicę, która będzie nowym połączeniem Utraty z Sejneńską.
Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk wspólnie z Wiesławem Stelmachem, skarbnikiem miasta we wtorek, 2 kwietnia podpisali ostatnią z umów na budowę ul. 100–lecia Niepodległości Polski. Jej wartość to 24,6 mln zł.
Firma Prasko Construction – zwycięzca przetargu – prace ma zakończyć do 15 grudnia 2019 r. Budowa ul. 100–lecia Niepodległości Polski to najdroższe zadanie drogowe w tegorocznym budżecie Suwałk. Firma PRASKO Construction to ta sama firma, która buduje pas startowy lokalnego lotniska w Suwałkach.
Na przebiegu tej drogi trwają już prace przy budowie tunelu pod torami oraz mostu na Czarnej Hańczy. Pierwszy z obiektów buduje gdański POLWAR, który do końca lipca ma wykonać to zadanie za 6,672 mln. Most zaś kosztować będzie 4,.982 mln zł. Tę inwestycję do końca września br. zrealizuje firma OPTEM z Gdańska.
Firma Prasko Construction lada dzień rozpocznie prace związane z instalacją sanitarną. Najbardziej newralgiczny etap inwestycji polegający na przebudowie Utraty od ul. Łąkowej do ul Staniszewskiego wraz z budową ronda rozpocznie się dopiero po oddaniu do użytkowania obwodnicy Suwałk.
Ulica 100-lecia Niepodległości Polski, wraz z gotowym już przedłużeniem ulicy Leśnej i budowaną również dzięki unijnym pieniądzom ulicą Rotmistrza Pileckiego (od Armii Krajowej do Północnej) wchodzi w skład przyszłej Trasy Wschodniej, której brakującym elementem jeszcze przez parę ładnych lat będzie połączenie Sejneńskiej z Północną.
Źródło: UM Suwałki