Od czwartku, 24 sierpnia została wprowadzona zmiana organizacji ruchu na ulicy Sejneńskiej od przejazdu kolejowego do wylotu na Krzywe. Przebudowa tej ruchliwej drogi ma zająć 13 miesięcy.
- Planowane zakończenie prac oraz przywrócenie pierwotnej organizacji ruchu nastąpi 1 października 2018 r. – informuje dyrektor Eugeniusz Polakowski z Oleckiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego.
Firma z Olecka wygrała przeprowadzony przez władze Suwałk przetarg i na Sejneńskiej oraz w jej okolicach ma wykonać dwa zadania warte w sumie ponad 41 milionów złotych. Warto dodać, że ponad 36 mln zł to dofinansowanie Unii Europejskiej.
Część robót będzie polegała na wymianie infrastruktury i nawierzchni liczącego niemal dwa kilometry odcinka od torów do granic administracyjnych miasta.
Dużo trudniejsze będzie drugie zadanie, polegające na budowie całkiem nowej, długiej na półtora kilometra drogi od ul. Sejneńskiej do ul. Utrata wraz z budową tunelu pod linią kolejową Suwałki-Sokółka i mostu na Czarnej Hańczy. Do tego dochodzi rozbudowa kawałka ulicy Utrata na odcinku od ul. Staniszewskiego do ul. Łąkowej (Mereckiego) oraz budowa odcinka ulicy Staniszewskiego (łącznik do Płociczna).
Nowa droga klasy G, wybudowana w ramach projektu i po wybudowaniu pozostałych odcinków tzw. „Trasy wschodniej”, czyli przedłużenia Leśnej do Utraty, będzie stanowiła część docelowego przebiegu Drogi Wojewódzkiej nr 655 w granicach Suwałk.
Całość Trasy Wschodniej dopełni nowy odcinek Armii Krajowej, od Północnej do Pułaskiego, który także ma byc gotowy do października 2018. Za troche ponad rok z południa Suwałk na Osiedle Pólnoc, wylotówke do Budziska czy ulicę Reja dojedziemy omijając śródmieście od wschodniej strony.
WD
[17.08.2017] Drogowe inwestycje w Suwałkach. Porozumienie podpisane, łopaty poszły w ruch [zdjęcia]
[11.04.2014] Nowa droga odciąży centrum miasta