Śnieg i chłód towarzyszyły w piątek, 22 listopada przedstawicielom białostockiego oddziału GDDKiA oraz wykonawcom wizytującym budowę obwodnicy Sztabina (Droga Krajowa nr 8).
Zobaczyli powstającą nad Biebrzą i doliną tej rzeki 665-metrową estakadę (cała obwodnica ma 4,23 kilometra), która powstaje metodą nasuwania podłużnego.
Zaawansowanie prac na budowie obwodnicy to już 66 proc., a oddanie jej do ruchu planowane jest na jesień 2025 roku.
Zgodnie z decyzją środowiskową na obwodnicy Sztabina od 1 marca do 1 września nie wolno prowadzić wbijania pali pod podpory estakady przez Biebrzę, a od 1 marca do 15 lipca nie można budować na estakadzie fundamentów, przyczółków czy podpór, co spowalnia tempo prac, ale jest korzystne dla środowiska.
Budowa obwodnicy Sztabina ruszyła we wrześniu 2023 roku. Rozpoczyna się kilometr na południe od miejscowości, rondem zlokalizowanym przed rzeką Biebrza.
Droga będzie przekraczała dolinę tej rzeki 665 metrową estakadą. Obwodnica zakończy się około kilometr na północ od Sztabina, włączeniem w istniejącą DK8.
Wartość kontraktu to niemal 140 mln zł.
Obwodnica Sztabina ma wyprowadzić ruch tranzytowy - przede wszystkim ciężki - z tej miejscowości. W ciągu doby przejeżdża tu 13 tysięcy aut.
WYG
Źródło i fot: GDDKiA Białystok