Co zrobisz, gdy okaże się, że suwalczanie szukają informacji o dobrej kawiarni czy najbliższym mechaniku w Internecie? Co jeśli wybierają głównie te miejsca, które mogą sprawdzić, bo brak im czasu na bieganie po mieście?
Z informacji pozyskanych z Google wynika, że 510 osób szukało w Suwałkach masażysty. Tylko w sierpniu 2020 roku. O biuro rachunkowe pytało ponad 300. Wyobraź sobie, że 300 osób miesięcznie pyta Google właśnie o Twoje usługi. Ale Ciebie nie ma w Internecie. Jeśli tak wygląda Twoja rzeczywistość, może czas pomyśleć nad jej zmianą?
Reklama w Internecie to popularny i skuteczny sposób pozyskiwania klientów. Pozwala w łatwy i ekonomiczny sposób dotrzeć do grupy osób zainteresowanych usługami. „Umiejętne wykorzystanie strategii promocyjnych przynosi wiele korzyści. W zależności od założonych celów możliwe jest pozyskanie nowych klientów, ale również wzrost rozpoznawalności marki czy budowa świadomości na temat sprzedawanej usługi.” - mówi Paweł Mrozowski z Jegla Studio. Istnieje wiele typów reklamy internetowej, a w tym tekście przedstawiamy 5 najpopularniejszych.
1. Strona firmowa i pozycjonowanie
Strony internetowe są podstawą reklamy internetowej. Ich niewątpliwym plusem jest możliwość prezentowania dowolnego rodzaju treści bez ograniczeń, w sposób jaki uznajesz za odpowiedni. Mając swoją witrynę możesz też wdrażać Content Marketing – jedną ze składowych pozycjonowania strony. Pozycjonowanie to proces podnoszący rangę witryny w wynikach wyszukiwania Google pod konkretnymi frazami. Im wyżej strona znajduje się w tej hierarchii, tym większy ruch organiczny możesz osiągnąć. Pozycjonowanie to bardzo dobra strategia dla projektów długofalowych. Dlaczego? W przeciwieństwie do reklam – efekty działań widoczne są jeszcze długo po ich zakończeniu.
2. Social Media
Social Media umożliwiają kilka sposobów promocji – w tym zupełnie bezpłatne. Najpopularniejszym jest publikacja interesujących treści na profilu firmowym. Stanowi on silne wsparcie działań PR-owych i pośrednik wzrostu sprzedaży. Publikacja treści związanych z działaniem firmy buduje w oczach klientów obraz solidnej i wiarygodnej marki. Umożliwia też kontakt z potencjalnymi klientami, a skąd już tylko krok do finalizacji sprzedaży. Drugim, również bezpłatnym sposobem jest promowanie się na grupach tematycznych poprzez wysokojakościowe komentarze i porady. Chociaż grupy często uniemożliwiają udzielanie się z poziomu profilu firmowego, wiele osób firmuje swoją markę własną osobą. Publikacja wartościowych treści w takich miejscach buduje obraz rzetelnego i doświadczonego specjalisty. Takiego, któremu warto zaufać.
3. Marketing szeptany w sieci
Jedną z najbardziej bezpośrednich form reklamowania się w Internecie jest marketing szeptany. Polega na zamieszczaniu wpisów lub komentarzy zawierających nazwę marki, link do sklepu czy zachęcenie do zapoznania się z ofertą. Mogą mieć one charakter otwartej reklamy lub być stylizowane na posty polecające markę. Wiele agencji oraz freelancerów oferuje dodawanie takich wpisów, jednak możesz wykonywać je również samodzielnie nie ponosząc żadnych opłat. Plusem jest możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy osób. Wiele osób – nawet z zaciekawienia – zapozna się z ofertą. Marketing szeptany jest też wsparciem działań pozycjonujących. To wartościowe źródło linków prowadzących do Twojej witryny.
4. Kampanie reklamowe Google Ads
Kolejnym najpopularniejszym sposobem promowania firmy w Internecie jest dotarcie do odbiorców poprzez płatne reklamy. Google Ads umożliwia tworzenie płatnych wyników wyszukiwania wyświetlających się nad darmowymi (organicznymi). Plusem jest stosunkowo niski koszt oraz olbrzymi zasięg. Aby reklamować się w Google wystarczy założyć konto reklamowe, stworzyć reklamę i wybrać opcje promocji. Warto ukierunkować wyświetlanie reklamy na osoby z kręgu naszych potencjalnych odbiorców. Poprawia to jej skuteczność i obniża koszt konwersji. By to osiągnąć należy określić parametry takie jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania oraz inne. Rozliczenia odbywają się na podstawie wyświetleń reklamy bądź kliknięcia w link i przejścia na naszą witrynę. To bardzo prosty i dający kontrolę nad budżetem sposób promowania się w sieci. Prowadzenie kampanii Google Ads można także powierzyć specjalistom.
5. Influencer Marketing
Influencer Marketing jest w założeniu podobny do marketingu szeptanego. Polega on jednak na poleceniu naszej marki przez osoby znane i rozpoznawalne — influencerów. Są to najczęściej youtuberzy lub blogerzy posiadający wierną grupę odbiorców. W zamian za opłatę tworzą materiały polecające Twoją markę lub produkt – przedstawiają je w pozytywnym świetle i polecają swoim fanom. Efektem może być pozyskanie dużej liczby odbiorców i nowych klientów w krótkim czasie. Chociaż w sieci istnieje dużo portali skupiających takie osoby, warto bliżej przyjrzeć się ich działalności i wybierać te, które rzetelnie podchodzą do tematu. To gwarancja wysokiej jakości i odpowiednich efektów.
Reklama w Internecie to nie luksus
Uważam, ze marketing internetowy stanowi jeden z filarów biznesu i czas przestać myśleć o nim jak o zjawisku dla największych. W Jegla Studio pomagamy małym biznesom rozwijać skrzydła w sieci. Dzięki możliwości skalowania działań osiągają one sukces i to stosunkowo niewielkim nakładem kosztów. Rzeczywistość w jakiej się znajdujemy sprawia, że nawet mali usługodawcy powinni traktować reklamę internetową na równi z tą tradycyjną – ulotkami czy ogłoszeniami. – mówi Urszula Wawrzyn z Jegla Studio.
(materiał partnera)