Jeśli chciałbyś, żeby na Twoją witrynę trafiało więcej potencjalnych Klientów, ale nie wiesz, jak to zrobić – postaw na pozycjonowanie.
Pod tym pojęciem kryją się wszelkie działania prowadzące do wyświetlenia strony wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Proces ten jest niezwykle złożony i wbrew pozorom łatwo o popełnienie błędu – a Google, niestety, nie wybacza. Sprawdź, jak zorganizować pozycjonowanie, by ustrzec się nieoczekiwanych spadków pozycji.
Przed pozycjonowaniem należy zoptymalizować stronę
Działania w wyszukiwarce bez wcześniejszego przygotowania witryny? Brzmi nieprawdopodobnie, ale obecnie wielu przedsiębiorców przyjmuje taki tryb pracy. Warto jednak wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie opiera się również na dobrze zoptymalizowanej treści i zawartości strony. Internauta szybko opuści serwis nieczytelny i mało intuicyjny, dlatego opłaca się skupić na aspekcie technicznym i dopracować stronę z pomocą specjalistów. Zajmują się tym profesjonalne agencje marketingowe – przykładem może być AGENCJA IN (https://inpozycjonowanie.pl/). Odpowiednio skonstruowana optymalizacja jest dobrym fundamentem do innych działań, chociażby link buildingu.
Wybierz właściwą liczbę słów kluczowych
Frazy kluczowe to niezbędny element każdej witryny, która chce sprzedawać produkty lub usługi. Niestety, łatwo wziąć sobie ten fakt aż za bardzo do serca i w w efekcie stosować nadmiar słów-kluczy, jakie nie tylko nie pomagają stronie, ale wręcz mogą jej zaszkodzić. Roboty Google są tak zaprogramowane, by wychwytywały ilość fraz i jeśli jest ona bardzo wysoka, uznają witrynę za spam. I odwrotnie: zbyt mała liczba słów kluczowych także nie przyniesie rezultatu. Najlepszym wyjściem będzie skorzystanie ze specjalnego planera, który posiadają w swoich narzędziach eksperci z agencji marketingowych.
Dopasuj frazy do swojej działalności
Częstym błędem firm pozycjonujących swoje strony jest chęć promowania jej na zupełnie niedostosowane słowa kluczowe. Aby na tym polu odnieść sukces, trzeba najpierw wsłuchać się w potrzeby odbiorców i na tej podstawie stworzyć listę fraz. Użytkownicy wpisują w pole wyszukiwarki konkretne hasła dotyczące bezpośrednio tych kwestii, na które chcą uzyskać odpowiedź. Zanim więc zadzwonisz do AGENCJI IN lub jakiejkolwiek innej, zastanów się, co oferujesz, jaką usługę świadczysz, czyje potrzeby starasz się zaspokoić. To pomoże Ci uzyskać zarys kampanii, jaką wdrożysz z pomocą specjalistów.
Na bieżąco badaj efekty pozycjonowania
Wdrożenie ustalonego planu to dopiero początek długofalowych działań. Do utrzymywania się na wysokiej pozycji w Google potrzebna jest regularna analiza podjętych już wcześniej prac. Dzięki temu zobaczysz, które działania przyniosły oczekiwany skutek, a z jakich w przyszłości lepiej zrezygnować. Wnioski wyciągnięte z analizy szybko przełożą się na skuteczniejsze pozycjonowanie strony firmowej.
Mądrze buduj sieć linków do strony
Jeszcze do niedawna funkcjonował w internecie ciekawy proces, zwany wymianą linków. Polegał on na tym, że właściciele stron umawiali się między sobą: ja zalinkuję do siebie na Twojej witrynie, a ty możesz to samo zrobić na mojej. Dziś jednak Google surowo karze takie praktyki, zwłaszcza kiedy są jedynym link buildingiem, jaki prowadzi dana firma. Linkowanie musi być obecnie prowadzone w kreatywny sposób, a przede wszystkim dawać internautom wskazówki i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Wartościowa treść sprawi, że użytkownicy chętnie wspomną o niej na swoich stronach.
Źródło: https://inpozycjonowanie.pl/