Handel elektroniczny rozwija się dziś w zawrotnym tempie i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Nic w tym dziwnego – coraz więcej ludzi dokonuje zakupów w sieci ze względu na wygodę.
Wystarczy parę kliknięć i już można oczekiwać na kuriera albo listonosza z paczką. Zmiany te nie ominęły także sektora spożywczego. Po co spędzać w markecie długie godziny i dźwigać ciężkie torby z zakupami, skoro to samo da się kupić wprost z wygodnego fotela?
Opisane zmiany trendów zakupowych spowodowały, że sklepy internetowe coraz aktywniej angażują się w pozycjonowanie swoich serwisów. Inwestycja w SEO zwraca się bowiem w stu procentach: za większą widocznością idzie zwiększona sprzedaż i realizacja celów biznesowych. Dlaczego jeszcze warto postawić na pozycjonowanie?
Wejdź „w skórę” Klienta i poznaj jego myślenie
Wyobraź sobie, że po wielu latach Twoja pralka lub zmywarka odmówiła posłuszeństwa. Naprawa się nie opłaca, a napięty grafik nie pozwala Ci na wyprawę do sklepu stacjonarnego. Co robisz? Uruchamiasz przeglądarkę i w pasku wyszukiwarki wpisujesz interesującą Cię frazę. Przeglądasz wyświetlone wyniki i wybierasz te sklepy, które najbardziej Cię przekonały. Na drugą stronę nie przechodzisz – dziesięć rezultatów w zupełności wystarcza.
Tak samo działają Twoi potencjalni Klienci. Nie mają czasu ani chęci na to, żeby przeglądać wszystkie pojawiające się witryny, zatem trzeba pozwolić im dostrzec swoją. Pozycjonowanie pomoże Ci zyskać od dawna oczekiwaną widoczność w wyszukiwarce i zachęcić internautów do skorzystania z Twoich usług.
Pamiętaj, że konkurencja również pracuje na swoje pozycje
Nawet, jeżeli przed laty byłeś prekursorem w swojej branży, to dziś w twoje ślady idą również inni, a ponadto chcą Cię prześcignąć. W tym celu zatrudniają agencje marketingowe, na przykład ESEO, aby podnieść pozycję swojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Jeśli pragniesz zachować rangę lidera, także powinieneś podjąć działania prowadzące do wypromowania firmy w sieci. Miej na uwadze, że nowe sklepy będą szczególnie inwestować w SEO, gdyż muszą szybko dotrzeć do potencjalnych Klientów. Oni także wyznaczają nowe trendy, do których inni przedstawiciele branży się dostosowują. Dlatego warto co jakiś czas powtórzyć audyt swojej witryny, monitorować na bieżąco pozycję w wynikach wyszukiwania, ruch w sklepie oraz wybrane wcześniej słowa kluczowe.
Pozycjonowanie trwa długo, ale efekt wynagradza czekanie
Niektórzy właściciele sklepów internetowych chcą pojawić się w TOP3 wyników wyszukiwania już po tygodniu pozycjonowania strony. Fakt ten wykorzystują niektóre agencje, proponując szybkie, jednorazowe (i nie zawsze etyczne) wyniesienie do czołówki wyników wyszukiwania. Jak jednak przekonuje agencja interaktywna ESEO (https://www.eseo.pl/) wraz ze swoimi specjalistami, takie działanie prowadzi do późniejszego spadku pozycji strony, a czasem nawet do nałożenia kary przez Google.
Odpowiednio skonfigurowane pozycjonowanie, z uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów, może trwać przez kilka miesięcy, a nawet przez rok. Dzięki niemu pozycja w wyszukiwarce stopniowo rośnie, tak samo jak rozpoznawalność Twojej strony internetowej.
(materiał partnera)